بسته تشویقی وزارت نیرو برای صرفه جویی در مصرف برق برای همه مشترکان در نظر گرفته شده است.

محمودی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: وزارت نیرو امسال برای تمامی مشترکان خانگی برق درسطح در ازای صرفه جویی، پاداش درنظر گرفته که این تعداد در استان ۶۵۰ هزار مشترک است.

محمودی بابیان اینکه مبلغ این پاداش به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و میزان پاداش بستگی به میزان صرفه جویی مشترکان دارد افزود: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند به ازای هرکیلووات در پله‌های پایین ۲ هزار تومان جایزه می‌گیرند یعنی ۲۰ برابر خرید برق پاداش صرفه جویی دریافت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به سیاست‌های وزارت نیرو و مشوق‌های خوبی که در نظر گرفته شد اضافه کرد: در سطح کشور ۲ و نیم درصد و در استان مرکزی شاهد کاهش ۸ دهم درصدی مصرف برق خانگی بودیم که در تاریخ صنعت برق بی ساقه بود.

مدیرعامل شرکت توزیه نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: همچنین سال گذشته از ۳۱ میلیون مشترک بخش خانگی در کشور نزدیک به ۸ میلیون و در استان مرکزی از ۶۵۰ هزار مشترک بیش از ۵۰ درصد یعنی معادل ۳۵۰ هزار مشترک خانگی پاداش دریافت کردند.

او در ادامه باتوجه به شروع فصل گرم سال و استفاده از وسایل سرمایشی از مردم خواست با مدیریت مصرف این شرکت را یاری کنند.

محمودی تنظیم درجه کولر گازی بر روی دمای رفاه یعنی ۲۵ درجه، تعویض پوشال، تعمیر و سرویس کولر‌های آبی و ... را از جمله راهکار‌های صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد.

او ادامه داد: امیدواریم با تمهیدات و برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو و رعایت مدیریت مصرف توسط مردم در کشور و در استان، تابستان پیش رو هیچ گونه خاموشی و مشکل قطعی برق نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.