مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: خاموشی‌های کمتر با مدیریت مصرف امکان پذیر است.

الله داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با ابراز نگرانی از رشد بی‌رویه مصرف برق گفت: با توجه به افزایش دما و کاهش ۵۰ درصدی بارندگی خاموش‌های احتمالی را در تابستان خواهیم داشت.

الله داد با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد مصرف داشتیم که صنایع، ادارات و کشاورزان بیشترین مصرف برق دارند افزود: خاموشی‌های کمتر با مدیریت مصرف امکان پذیر است.

او اضافه کرد: تاکنون ۱۶۰ مگاوات از سهمیه تعیین شده مصرف شده و با این روند اگر نتوانیم تولید برق به میزان کافی داشته باشیم کاهش‌های مقطعی بهای سنگینی را به بار آورد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: اگر صنایع هفته‌ای یک روز تعطیل باشند، ادارات در ساعات غیر اداری وسایل پرمصرف را خاموش کنند و همه مردم مصرف را مدیریت کنند تابستان سختی نخواهیم داشت.

به گفته رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر دمای هوادر فروردین ماه امسال بطور میانگین نسبت به سال‌های گذشته ۵ درجه گرمتر شده و از طرفی به‌دلیل کاهش بارش‌های بهاری چاه‌های کشاورزی نیز زودتر از سال‌های قبل فعالیت خود را آغاز کردند که این امر موجب مصرف برق کشور در ۲ ماه گذشته و رشد ۲۳ درصدی مصرف شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.