دین پرست گفت: آمار ارائه شده در خصوص واحدهای تحت تملک بانک‌ها، صحت‌سنجی می‌شود و برای بازگشت آن‌ها به تولید برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در نشستی که امروز در این ستاد برگزار شد اظهار کرد: بعد از مدت‌ها پیگیری موضوع تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها، امروز نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مدیران عامل بانک‌ها و نمایندگان بانک مرکزی برگزار شد.

او ادامه داد: مدیران عامل ۱۶ بانکی که واحد‌های تولید تحت تملک داشتند امروز در جلسه حضور پیدا کردند و آخرین آمار را ارائه دادند تا اقدامات لازم با همراهی شبکه بانکی به منظور بازگشت واحد‌های تولیدی به چرخه تولید صورت بگیرد. هر یک از بانک‌ها آمار‌های مربوط به واحد‌های تحت تملک و شرایط آن‌ها را اعلام کردند.

دین پرست ادامه داد: طبق گزارش بانک مرکزی تا پایان آذر سال ۹۹ ، ۵۰ درصد از ۳۲ بانک و مؤسسه اعتباری غیر بانکی کشور اعلام کردند هیچ واحد تولیدی تحت تملک ندارند؛ بر اساس همین گزارش، ۱۶ بانک و مؤسسه مالی تعداد واحد‌های تولیدی تحت تملک شده خود را ۲ هزار و ۷۸۹ اعلام کردند که از این تعداد، ۲۳۷ واحد احاله، ۶۹۹ واحد واگذار به غیر و هزار و ۷۶۱ واحد هنوز در تملک  شبکه بانکی است و سه بانک بزرگ کشور به ترتیب ۹۷۰، ۶۷۴ و ۳۳۸ واحد را در تملک خود دارند.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشریح کرد: از حدود بیش از هزار و ۷۰۰ واحد هنوز هزار و ۶۰۰ واحد تحت تملک بانک‌ها قرار دارند. این به معنای آن است که تنها ۱۰۰ واحد از این بین رسیدگی شده اند و مابقی بلاتکلیف باقی مانده است.

او تاکید کرد: فرایند تملک اجتناب ناپدیر است و باید بر اساس قوانین این اتفاق بیفتد، اما باید تا حد امکان از تولید و واحد‌های تولیدی حمایت شود. حتی اگر تملکی صورت گرفت نباید تعطیلی واحد‌ها را به همراه داشته باشد. متاسفانه از بین واحد‌های تحت تملک بانک‌ها ۵۶ درصد غیر فعال و تنها ۴۴ درصد فعال هستند.

دین پرست تصریح کرد: این اطلاعات آماری ارائه شده توسط بانک‌ها، به مرور صحت سنجی خواهد شد و تمام مشکلات آن‌ها بررسی می‌شود. جز به جز شرایط واحد‌ها را در نظر خواهیم گرفت و برای بازگشت آن‌ها به تولید برنامه ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار