مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از اتمام مراحل ساماندهی و تجهیز زیرساخت‌های گردشگری معبد داش‌کسن ویر در شهرستان سلطانیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: گسترش و رشد تسهیلات و زیرساخت‌های گردشگری در معبد داش‌کسن سلطانیه، مدت‌زمان ماندگاری و همچنین رضایت گردشگران را افزایش می‌دهد و توسعه گردشگری پایدار را در پی دارد.

او افزود: در عملیات اجرایی این فاز تکمیل مسیر بازدید، مراحل کف سازی با سنگ‌فرش، خاکبرداری، تصحیح مسیر پیاده راه، بهسازی و تکمیل سرویس‌های بهداشتی، مرمت آلاچیق‌ها، جدول‌گذاری، سامان‌دهی محوطه، اجرا، سامان‌دهی و تکمیل مسیر گردشگری داخل محوطه، نصب تابلو‌های مسیر، تعبیه پارکینگ در ورودی معبد، به اتمام رسیده است.

ارجمند گفت: بدون شک معبد داش‌کسن ویر در کنار محوطه‌های تاریخی و باستانی گنبد سلطانیه نقش به‌سزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان سلطانیه در راستای سرمایه‌گذاری، اهتمام ویژه برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های گردشگری با همراهی دستگاه‌های اجرایی، ضروری است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.