ارجمند گفت:صیانت از دستاورد‌های اساتید حوزه‌ درمان، آشنایی با تاریخچه‌ پزشکی در زنجان از اهداف راه اندازی موزه سلامت در زنجان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان می‌گوید: مرمت قسمت‌های آسیب دیده‌ بیمارستان شهید بهشتی زنجان با تجهیز کارگاه مرمت از پارسال  آغاز شده است. 


او افزود: حفظ تاریخ درمانی و بهداشتی استان زنجان از اهداف تأسیس این موزه است.

ارجمند ادامه داد: با افتتاح این موزه تمامی اقشار می‌توانند سختی‌ها و تاریخ درمان استان زنجان را ببینند و وسایل قدیمی دندانپزشکی، دستگاه‌های سیتی اسکن و رادیولوژی قدیمی، ابزار و وسایل تزریقات قدیمی را مشاهده و نسبت به تاریخ درمان این استان آگاهی پیدا کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان  گفت: بیمارستان شهید بهشتی، اولین بیمارستان ساخته‌شده در شهر زنجان است که با سبک معماری تلفیقی سنتی ایران و معماری مدرن غربی ساخته شده است.


ارجمند بابیان اینکه میراث‌فرهنگی به عنوان ناظر و دانشگاه علوم پزشکی مجری این طرح است، افزود: تأمین اعتبار مرمت و ایجاد این موزه را هم خیران زنجانی متقبل شده اند.


او ادامه داد: در حال حاضر ۳ نفر کار مرمت بنا را انجام می‌دهند و در صورت تکمیل موزه شامل غرفه‌های دیرین شناسی، انسان شناسی، فرهنگ شناسی، مردم شناسی، ابزار شناسی و دارو شناسی خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.