خاتمی با اشاره به رصد مستمر مشکلات جمعیت هلال احمر در استان زنجان گفت: مساله امداد و نجات مهمترین ماموریت جمعیت هلال احمر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  خاتمی نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: درباره اهمیت جایگاه هلال احمر هیچ جای صحبتی نیست چرا که نهادی برآمده از مردم و غیردولتی است که با شعار‌های برجسته در سطح بین المللی در جهت آرامش جامعه، امداد و نجات و برای برقراری صلح در جهان بدون تبعیض نژادی فعالیت دارد.

او ادامه داد:  تعداد افرادی که برای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر از هر قشر و سطح اجتماعی تلاش می‌کنند، زیاد هستند و پرچم هلال احمر همیشه بالا است چرا که بیشترین مشارکت در جامعه را دارد بر همین اساس نباید بر وجهه جمعیت هلال احمر در کشور و استان زنجان لطمه وارد شود.

خاتمی افزود: همه ارکان تخصصی هلال احمر به لحاظ کاری با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ارتباط است و در جهت کمک همه جانبه به مدیران این مجموعه کوتاهی نخواهیم کرد.

او بابیان اینکه مسئله امداد و نجات مهمترین ماموریت جمعیت هلال احمر است که باید با جدیت انجام شود،گفت: مستمر مشکلات هلال احمر را رصد می‌کنیم و پیگیر هستیم تا به اهداف متعالی برسد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس افزود: اقداماتی که تاکنون درباره تقویت لجستیک در استان زنجان انجام شده کافی نیست و  باید به صورت منسجم و همه جانبه پیگیر‌هایی انجام شود.

خاتمی به پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری هلال احمر اشاره کرد و گفت: عینی‌ترین و الویت دار‌ترین وظیفه هلال احمر در ارتباط با تقویت و احداث پایگاه‌های مورد نیاز در شهرستان زنجان است.

او ادامه داد: حوزه بهداشت، درمان و مرکز جامع توانبخشی، تجهیز و توسعه داروخانه نیز مایه افتخار است با توجه به اینکه زنجان، استانی خیر خیز است نیاز است از خیرین جهت همکاری با مجموعه هلال احمر دعوت شود.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس گفت: دیدگاه همه جانبه و اولویت سنج در هلال احمر حاکم شود و از ظرفیت نیرو‌های کیفی و ارزشمند استفاده شود.

موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این دیدار گفت: خدمات تخصصی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر استان زنجان ارتقاء یافته و تجهیزات آن نیز بهتر شده است.

او افزود: نگاه جمعیت هلال احمر مرکز نسبت به هلال احمر استان زنجان بهتر است و هشتمین مرکز جامع توانبخشی برتر به لحاظ تنوع و کیفیت خدمات در کشور هستیم.

موسوی ادامه داد: سابقه ۶۰ ساله جمعیت هلال احمر در حوزه توانبخشی، تجربه مفید برای نیرو‌های این حوزه در توانبخشی را موجب شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه شهرستان طارم از مرکز استان زنجان فاصله زیادی دارد و مسیر‌های ارتباطی آن نیز بسیار سخت گذر است برای نخستین بار در سال ۹۴ مرکز فیزیوتراپی هلال احمر شهرستان طارم را راه اندازی کرده ایم.

موسوی ادامه داد: در هفته هلال احمر نیز یک دستگاه تخصصی لیزر را به این مرکز در طارم تحویل دادیم که در حال حاضر برای ارائه خدمات در حوزه توانبخشی به مردم این شهرستان فعال است.

او با تاکید بر اینکه موضوع امداد و نجات نیازمند حمایت و مساعدت نمایندگان مجلس دارد، گفت: بالگرد هلال احمر ۱۵ روز در زنجان مستقر می‌شود که این مهم نیازمند احداث آشیانه و اعتبار است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.