معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۴۰ پایگاه غربالگری و سنجش سلامت برای دانش‌آموزان پایه اول و نوآموزان استان تجهیز شده است.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  رقیه معتمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول و نوآموزان برای سال تحصیلی آینده، با توجه به لزوم انجام تست‌های غربالگری و سنجش هم از طریق الکترونیک و هم حضوری از ابتدای خردادماه امکان پذیر است.

او اظهار داشت: در این راستا ۴۰ پایگاه سنجش سلامت تجهیز شده است که بصورت روزانه سنجش دانش آموزان را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهند داد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: در مرکز درجه یک استان روزانه ۳۳ دانش آموز و در مرکز درجه ۲ استان ۲۲ دانش آموز سنجش خواهد شد و پیش بینی می‌شود سال تحصیلی آینده ۳۵ هزار دانش آموز پایه اول در سطح مدارس استان مشغول به تحصیل شوند.

معتمدی همچنین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت نام دانش آموزان مابقی پایه ها، بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت آموزش و پرروش و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و اولیا بصورت الکترونیکی از ابتدای خرداد آغاز می‌شود.

او افزود: ثبت نام تمام پایه‌های تحصیلی بصورت الکترونیکی از طریق سامانه "sida" و درگاه الکترونیکی "pada" انجام می‌شود و برگزاری هرگونه آزمون و مصاحبه برای ورود دانش آموزان در مدارس استان ممنوع و غیر مجاز است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیز در استان بصورت خودکار توسط مسولان اجرایی مدارس در سامانه انجام می‌شود که دریافت هرگونه وجه از دانش آموزان مدارس دولتی ممنوع و در مدارس غیردولتی برابر با آئین نامه خواهد بود.

معتمدی گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۹۰ هزار و ۴۲۸ دانش آموز دوره ابتدایی در استان مشغول تحصیل و از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر نوآموز هستند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.