دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا طرح پیشنهادی جمهوری خواهان را برای بررسی قانونی که حماس را تحریم می‌کرد، رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منازعه فلسطینی-صهیونیستی، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا طرح پیشنهادی جمهوری خواهان را برای بررسی قانونی که جنگجویان حماس را تحریم می‌کرد، رد کردند.

دموکرات‌ها روز سه شنبه با ۲۱۷ رای مخالف در برابر ۲۰۹ رای موافق، به رای گیری درباره «قانون جلوگیری از حمایت از تروریسم بین المللی فلسطینی» که برایان مَست، نماینده جمهوری خواه آن را تهیه کرده بود، «نه» گفتند.

این طرح در کنار اقدامات دیگر، خواستار اعمال تحریم بر نهاد‌های خارجی است که گفته می‌شود کمک مالی به حماس ارائه کرده اند. هم آمریکا و هم تل آویو، حماس را سازمانی تروریستی می‌دانند.

مست پیشتر گفته بود آمریکا بر اساس این طرح، «این گروه‌ها را که از تروریسم حمایت می‌کنند، تحریم خواهد کرد.» او هشدار داد اگر مجلس نمایندگان این طرح را تصویب نکند، «ما برای تحریم این گروه‌ها که تروریسم را ممکن می‌سازند، متحد نخواهیم شد.»

او از حماس به عنوان گروهی که «نابودی اسرائیل و مرگ برای هر چیزی را تبلیغ می‌کند که برای ما در آمریکا عزیز است»، انتقاد کرد.

او تاکید کرد: حملات اخیر بار دیگر نشان می‌دهد چرا ما باید حمایت مالی از آن‌ها را قطع کنیم. اما امروز دموکرات‌های مجلس نمایندگان از حمایت گذشته شان از این طرح، پا پس کشیدند و با این کار، پیامی آشکار به جهان ارسال کردند مبنی بر اینکه به جای ایستادن در کنار متحدمان اسرائیل، آن‌ها در کنار حماس می‌ایستند. 

در همین حال، گفته می‌شود جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از سوی حزب دموکرات تحت فشار است تا موضعی سخت‌تر در قبال تل آویو اتخاذ کند و خواستار آتش بسی فوری بین ارتش این رژیم و گروه‌های مقاومت فلسطین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار