مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: فرهنگ سازی و ارتقای سواد فضای مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در تولید، نشر و نقد محتوای فرهنگی دیجیتال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد حسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه شورای فضای مجازی استان گفت: شناسایی، توانمندسازی و حمایت از ظرفیت‌های تولید و نشر محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی، نیازمند هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های دولتی، ظرفیت‌های خودجوش مردمی و موسسات بخش خصوصی است.

وی افزود: برای تحقق این هدف، شورای فضای مجازی با تفاهم مشترک مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها تشکیل شده است.

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: فضای مجازی امروزه به یکی از مهمترین کانال‌های ارتباطی در عصر ارتباطات تبدیل شده است و به عنوان یک دنیای موازی در کنار دنیای حقیقی نقش بسیار مهمی را در عصر ارتباطات ایفا می‌کند.

اسماعیلی گفت: این فضا می‌تواند به عنوان یک فرصت باشد در عین اینکه تهدیداتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به اقبالی که همه اقشار مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان به این فضا دارند، می‌طلبد که یک برنامه ریزی جامع، دقیق و مدونی در حوزه فضای مجازی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برنامه‌های شورای فضای مجازی استان در سال جاری، افزود: بسترسازی و برنامه‌ریزی جهت گسترش کسب و کار‌های نوپای استان در فضای مجازی و توسعه زیست بوم محتوا و خدمات فرهنگی و هنری، تسهیل بهره برداری از امکانات و منابع استانی در راستای حمایت از تولید و نشر محتوا و خدمات فرهنگی بومی در فضای مجازی، رفع موانع تولید در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی در سطح استان، فرهنگ سازی و ارتقای سواد فضای مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی استان در تولید، نشر و نقد محتوای فرهنگی دیجیتال، گسترش کمی و کیفی محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی در استان، تسهیل در ایجاد مراکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال و فعال سازی تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعالان فضای مجازی از برنامه‌های در دستور کار سال جاری این شورا است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری اعضای این شورا بتوانیم در زمینه فضای مجازی در استان قزوین گام‌های مثبتی را برداریم.

در ادامه این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز استان، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده تشکل‌ها و فعالان فضای مجازی در خصوص برنامه ریزی برای حمایت از تولید محتوا و همچنین ارتقای سواد فضای مجازی در استان زیر نظر شورا فعالیت و اقدام کنند.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار