پس از عربستان سعودی، وزارت خارجه امارات نیز سفیر لبنان را احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آلمان، پس از عربستان سعودی، وزارت خارجه امارات نیز در اقدامی مشابه سفیر لبنان را احضار کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه و همکاری بین المللی امارات آنچه را که «اظهارات شرم آور و نژادپرستانه شربل وهبه، وزیر خارجه دولت موقت جمهوری لبنان» خوانده بود، محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات اظهارات وزیر خارجه لبنان را توهین به عربستان سعودی و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس خواند.

وزیر خارجه امارات با احضار سفیر لبنان در این کشور، یادداشت اعتراض رسمی به وی داد که در آن این سخنان شربل وهبه محکوم شده بود. در این یادداشت همچنین آمده بود این اظهارات با عرف دیپلماتیک و روابط تاریخی که لبنان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس را در کنار هم جمع می‌کند، منافات دارد.

پیشتر وزارت خارجه عربستان سعودی سفیر لبنان را فراخوانده بود و اظهارات شربل وهبه، وزیر خارجه دولت موقت لبنان را محکوم کرده بود.

وزارت خارجه عربستان درباره بیانیه صادر شده اعلام کرده بود: «در این بیانیه نکوهش شدید خود را در مورد توهین‌های ننگینی که علیه پادشاهی و مردم عربستان و شورای همکاری خلیج فارس شد، ابراز می‌داریم تا مجدداً تأکید کنیم این اظهارات با ساده‌ترین هنجار‌های دیپلماتیک مغایرت دارد و با قدمت تاریخی روابط بین دو ملت دوست سازگار نیست. این صحبت‌ها می‌تواند عواقب بدی در روابط دو کشور دوست و برادر بگذارد به همین دلیل سفیر لبنان را در ریاض احضار می‌کنیم تا مراتب اعتراض خود را به او ابلاغ کنیم».

گفتنی است وزیر خارجه لبنان، در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه «الحره» درباره برخی کشور‌ها که گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده و از آن حمایت مالی کردند صحبت کرده بود. او در بخشی از این مصاحبه به ماجرای قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی، در استانبول نیز پرداخته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بیان حقیقت و اعلام جهانی آن تلخ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
عربستان + امارات = داعش
آخرین اخبار