مدیر سابق واحد تبلیغات و پیام‌های بازرگانی گوگل از طراحی یک موتور جست و جوی جدید بدون تبلیغات آزاردهنده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شریدر راماس وامی مدیر سابق واحد تبلیغات و پیام‌های بازرگانی شرکت گوگل پس از هفده سال کار در این شرکت سرانجام از تجارت تبلیغاتی خود ناامید شد. اکنون، او در تلاش است تا راه حل را با ۷۷.۵ میلیون دلار بودجه ایجاد کند. از او در رابطه با تبلیغات، اینکه جستجوی جداکننده از تبلیغات از دیدگاه محصول امکان پذیر است و اینکه چگونه فضای کنونی ضد انحصار Google را برای رقابت باز می‌کند پرسیده شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا هنوز در حال ساخت موتور جستجو بدون تبلیغات هستید؟ گفت: "در تاریخ تجارت، هرگز شرکتی وجود نداشته است که بیش از ۹۰ درصد سهم بازار را در بازار ۱۰۰+ میلیارد دلار داشته باشد. اگر به هنر نگاه می‌کنید موارد قبلی چه چیزی آن‌ها را مختل کرده است؟ این به طور معمول یک نمایش مشترک است. HBO با تایم وارنر چه کرد؟ Netflix با تلویزیون پشتیبانی شده از تبلیغات چه کرد؟ Amazon Prime با تجارت الکترونیکی سنتی چه کرد؟

موضوع مشترک مدل اشتراک گذاری است. من درباره چگونگی کاهش فروش گوشی‌های هوشمند شرکت اپل که در واقع درآمد قابل توجهی نداشته است، اما اشتراک و سهام آن در حال رشد است تحقیق کرده‌ام و متوجه این موضوع شده‌ام که بیشتر در خدمات و اشتراک‌ها سرمایه گذاری کرده است. حالا با این اوصاف قصد دارم کاربران را از دست گوگل و پیام‌های تبلیغاتی هدفمند که با بررسی و جاسوسی از عادات وبگردی کاربران نمایش داده می‌شوند، رها کنم. موتور جستجوی Neeva کاملاً مبتنی بر اشتراک است و سعی در پیروی از این الگو دارد. مدل تبلیغات همیشه مختل شده است. من هم از طریق تجربه شخصی و هم از میزان زیادی مطالعه کاربر که انجام داده ایم می‌دانم که نسبت به آن کینه وجود دارد؛ بنابراین ما می‌خواستیم Neeva را به عنوان محصولی ایجاد کنیم که فقط برای مشتریان تهیه شود و درمورد مواردی مانند نداشتن تبلیغات در آن بسیار سختگیرانه باشد.

ساخت موتور جستجوی بدون آگهی توسط مدیر سابق تبلیغات گوگل

برای ما، جستجوی اشتراک راهی برای ایجاد یک محصول برتر بود؛ و داشتن اصول کاملاً تمیز و شکننده تجارت  نه تنها بدون تبلیغات، بلکه هیچ لینک وابسته. در این محصول هیچ اطلاعاتی بسته بندی و به فروش نمی‌رسد و همه این‌ها عواقب مدلی است که در آن می‌گوییم، ما می‌خواهیم بهترین محصول برای شما باشیم. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار