همکاری گوگل و اسپیس ایکس برای ارتقای Google Cloud در استارلینک

شرکت گوگل با شرکت فضایی اسپیس ایکس قرارداد جدیدی را برای توسعه فضای ابری گوگل در استارلینک امضا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ شرکت گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که قراردادی را برای نصب فضای ابری گوگل در استارلینک با ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس امضا کرده است. اسپیس ایکس ترمینال‌های Starlink را در مراکز داده ابری Google در سراسر جهان نصب خواهد کرد و هدف آن استفاده از فضای ابری برای کاربران استارلینک و استفاده گوگل از سرعت بالای این اینترنت برای ارائه به مشتریان فضای ابری این شرکت است.


بیشتر بخوانید


همکاری گوگل و اسپیس ایکس

فضای ابری گوگل و استارلینک تا پایان سال ۲۰۲۱ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که شامل انتقال امن داده‌ها به مناطق دورافتاده در سراسر جهان است. گفته شده که اسپیس ایکس، اولین ترمینال استارلینک را در مرکز داده شرکت گوگل در اوهایو نصب خواهد کرد.

همکاری گوگل و اسپیس ایکس برای ارتقای Google Cloud در استارلینک

این معامله یکی از همکاری‌های معمولی بین گوگل و اسپیس ایکس است. گوگل در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۰۰ میلیون دلار در اسپیس ایکس سرمایه گذاری کرد تا پروژه‌های این شرکت خصوصا استارلینک را حمایت کند. اسپیس ایکس تاکنون ۱۶۲۵ ماهواره استارلینک تولید کرده که ۱۵۵۰ عدد از آن‌ها در مدار قرار گرفته اند. در حال حاضر ۱۰ هزار کاربر از ایالات متحده، کانادا و برخی کشور‌های اروپایی مشترک استارلینک بتا هستند.

رقابت ماسک و بزوس

رقابت بین شبکه Starlink ماسک و پروژه Kuiper جف بزوس شدید است، هدف پروژه کویپر پرتاب بیش از ۳ هزار ماهواره در مدار تقریباً مشابه Starlink برای تأمین اینترنت جهانی است. معامله Google-SpaceX یک پیروزی دیگر برای گوگل در رقابت با واحد خدمات سرویس تحت وب آمازون است. مدیران آمازون گفته اند که هدف آن‌ها از انجام پروژه Kuiper افزایش سرعت فضای ابری AWS است.

همکاری گوگل و اسپیس ایکس برای ارتقای Google Cloud در استارلینک

مایکروسافت سال پیش قراردادی شبیه به همین قرارداد با اسپیس ایکس امضا کرد تا بتواند فضای ابری خود به نام آژور را توسعه دهد. آژور همچنین با سرویس ابری آمازون در رقابت است و قرارداد با اسپیس ایکس می‌تواند برای آینده آژور امیدوارانه باشد.

گفتنی است که برنامه‌ها و سرویس‌هایی که در فضای ابری اجرا می‌شوند می‌توانند برای سازمان‌ها تحول آفرین باشند، خواه در یک محیط کاملاً شبکه‌ای یا از راه دور کار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار