نماینده حماس در لبنان گفت که فلسطینی‌ها تصمیم ندارند در جنوب لبنان جبهه‌ای جدید علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت خبری النشره گزارش داد: احمد عبدالهادی [ابویاسر]نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین [حماس]در گفتگو با خبرنگار این وبسایت گفته است در فلسطین هیچ تصمیم و تمایلی برای درگیری نظامی در جبهه جنوب [لبنان]وجود ندارد.

وی گفت: اولاً چنین پیشنهادی ارائه نشده است، ثانیاً اکنون با توجه به تحولات داخلی، زمان مناسبی نیست، البته ملت فلسطین به عنوان ملتی واحد مصمم به حمایت از هموطنان خود در داخل هستند. فلسطینی‌های ساکن لبنان بخشی از آوارگان هستند. در آستانه سالگرد فاجعه نکبت بار اشغال فلسطین، عزیمت مردم به سمت جنوب حامل پیام‌هایی فراتر از اعلام همبستگی و مخالفت با تجاوزگری و تاکیدی بر پایبندی به حقوق فلسطینی‌ها و اصول ملی، از جمله حق بازگشت است. وقوع چنین موجی، تازگی ندارد.

وی افزود:آن‌ها سال ۲۰۱۱ نیز برای دفاع از آرمان فلسطین به سمت مرز‌ها رفتند و شماری از آن‌ها به شهادت رسیدند. این اقدام همچنین نشانه پیوند خونی فلسطینی‌ها با یکدیگر است.

عبدالهادی گفت: راهپیمایی، تظاهرات، تحصن و تجمعات برای اعلام همبستگی از جمله در مرز‌های جنوبی لبنان، کمترین وظیفه آن‌ها در برابر کسانی است که داخل فلسطین با استواری از جان و خون پاک خود برای دفاع از قدس، مسجدالاقصی و غزه مایه می‌گذارند. ما نیرو‌های سیاسی نمی‌خواهیم اوضاع داخلی لبنان را پیچیده کنیم. برای سازماندهی فعالیت‌های مشترک، با نیرو‌های لبنانی هماهنگی می‌کنیم تا بر حقمان در دفاع از فلسطین و آزادسازی آن و بازگشت آوارگان تأکید کنیم.

نماینده حماس در لبنان افزود: ما به دنبال اقدامات مشترک فلسطینی‌ها هستیم تا در برابر دشمن واحد موضع واحدی داشته باشیم. ما باید در برابر برنامه‌ها و جنایات دشمن با هم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار