وزارت بهداشت ایرلند هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، وزارت بهداشت و درمان ایرلند اعلام کرد شب گذشته حمله هکر‌ها و دسترسی آن‌ها به رایانه‌های سیستم درمانی این کشور برای دومین بار در چند روز گذشته موجب شد، نظام درمانی بار دیگر با مشکل مواجه شود و ارتباط بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای مدتی مختل شود.

بر این اساس، سخنگوی وزارت بهداشت ایرلند در این باره گفت: مقامات کشور در حال رایزنی برای یافتن دلایل این حمله سایبری و نیز برطرف کردن مشکل رایانه‌های وزارت بهداشت هستند.

وی تاکید کرد: اولویت اصلی برای مقامات ایرلندی در حال حاضر حفظ و بازگرداندن اطلاعات رایانه هاست.

سه روز است سیستم رایانه‌ای برای ارائه خدمات درمانی در ایرلند به خصوص نوبت دهی برای دریافت واکسن کووید ۱۹ با اختلال مواجه شده است. مقامات این کشور گفته اند ردپایی از هکر‌ها به دست آورده اند، ولی تا پنجشنبه اطلاعات قطعی را منتشر نخواهند کرد.

مایکل مارتین، نخست وزیر ایرلند اعلام کرده این کشور به هیچ عنوان در قبال هکر‌ها تسلیم نمی‌شود.

وزارت ارتباطات ایرلند نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز ملی امنیت سایبری ایرلند با اتحادیه اروپا و سایر متحدان بین المللی خود در تعامل است تا اطلاعات مربوط به این حادثه را منتشر کند.

گفته می‌شود ردپایی از ارتباطات این گروه از هکر‌ها با اختلالگران سایبری که در هفته‌های گذشته بزرگترین شبکه سوخت رسانی در آمریکا را مختل کرده اند پیدا شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مرکز ملی امنیت سایبری در تلاش است تا اطمینان حاصل کند وزارت بهداشت و درمان ایرلند در کمترین زمان ممکن به پشتیبانی سایبری بین المللی دسترسی خواهد داشت.

پیش تر مقامات آمریکایی مجبور شده بودند به هکرها ۷۵ رمز ارز بیت کوین معادل ۵ میلیون دلار به عنوان باج پرداخت کنند. با این حال، جمهوری ایرلند هر گونه باج دهی به هکرها را رد کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار