امسال سه هزار طرح اشتغالزا با مشارکت بیناد برکت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: بنیاد برکت امسال در روستا‌های شهرستان‌های دنا، گچساران، کهگیلویه، باشت، بهمئی و چرام بیش از سه هزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی اجرا می‌کند.

شایان نادری با بیان اینکه این طرح‌ها در زمینه‌های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است افزود: برای اجرای هریک از طرح‌های اشتغالزا ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره با بازپرداخت ۳ تا ۵ سال و سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

نادری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها بیش از هشت هزار نفر در استان مشغول بکار می‌شوند اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در روستاها است.

وی ادامه داد: این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار یا افرادی که درآمد آن‌ها زیر هفت میلیون ریال است پرداخت می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در زمینه‌های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.

نادری افزود: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال گذشته ۲ هزارو ۸۰۰ طرح اشتغال‌زا با بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در روستا‌ها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده‌های کشاورزی و سایر ابزار‌های مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه‌های این ستاد اجرایی برای حمایت از اشتغال در روستا‌ها است.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.