مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: تا ۲ سال آینده هزار طرح اشتغالزایی در شهرستان دنا و منطقه زلزله زده سی سخت ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سیدامیرحسین مدنی مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: از همان دقایق اولیه وقوع زلزله در دنا با هماهنگی استاندار و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، شبکه جهادی و مدیران این ستاد در مناطق زلزله زده حاضر شدند.

سیدامیرحسین مدنی با بیان اینکه ۹ مرکز مدیریت بحران در کشور فعال است که کالا‌ها و اقلام ضروری در این مراکز جمع آوری می‌شوند افزود: شب اول وقوع زلزله از نزدیک‌ترین ستاد در استانهای همجوار اقلام ضروری مورد نیاز به شهر سی سخت ارسال شد.

مدنی بیان کرد: در قالب برنامه اشتغالزایی خرد و روستایی نیز در این منطقه هزار طرح اشتغالزایی ایجاد شود.

او با اشاره به وجود تعطیلی کارخانه آب معدنی در سی سخت و سهم هزار و ۵۰۰ خانوادگی این شهرستان گفت: با دستور رئیس ستاد اجرایی قرار است این کارخانه راه اندازی شود.

مدنی با اشاره به هدف گذاری امسال مبنی بر اینکه خانه‌های روستایی در ۱۶ استان کشوراز جمله کهگیلویه و بویراحمد بیمه حوادث می‌شوند، افزود: با حمایت مالی استاندار، بنیاد برکت و مسئولان استانی روستا‌های این مناطق بیمه شدند.

او بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا ۳۲ هزار خانوار روستایی بیمه شده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی بیمه شده بر اثر زلزله اخیر در این شهرستان آسیب دیدند.

مدنی با بیان اینکه هر خانه‌ای تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌تواند از مزایای بیمه برای ساخت خانه و جبران خسارت استفاده کند، گفت: در حال حاضر کارشناسان بیمه در سریع‌ترین زمان در حال ارزیابی میزان خسارات وارده برای پرداخت جبران خسارت هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به این که این کمک غیر از کمک‌هایی است که بنیاد مسکن و دولت برای جبران خسارت منازل زلزله زده شده است افزود: مقرر شده برای بازسازی منازل تخریب شده به ازای هر خانه ۱۰ میلیون تومان و برای تعمیر نیز ۲ میلیون تومان به صورت بلاعوض ازسوی بنیاد مسکن پرداخت شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.