بهره برداری از چندین طرح در کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهوری

مجتمع بزرگ پرورش ماهیان سردآبی قلات در کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ویدئو کنفرانس رئیس جمهور بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  در برنامه ویدئو کنفرانسی که با حضور رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و مازندران برگزار شد، ۱۴۲ هزار و ۳۵۸ طرح اشتغال روستایی و عشایری در سراسر کشور رونمایی و بهره برداری شد.

میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها ۱۷ هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۶۳ هزار و ۲۴۳ نفر اعلام شد.
 
حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع بزرگ پرورش ماهیان سردآبی (قزل آلا) قلات در شهرستان بویراحمد به نمایندگی از دیگر طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه و با حضور رئیس جمهور بهره برداری شد.

صمیمی دوست اعتبار این طرح را ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از مجتمع بزرگ پرورش ماهیان سردآبی برای ۶۳ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شد.
 
او با بیان اینکه در این مجتمع ۱۷ مزرعه ماهی قزل آلای سردابی تولید می‌کند گفت: ظرفیت اسمی سالیانه این مجتمع ۴۲۰ تن در سال است که در صورت همکاری مسئولان این میزان تولید به ۷۰۰ تن در سال نیز افزایش می‌یابد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این برنامه ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: کهگیلویه و بویراحمد از نظر جمعیت روستایی مقام دوم کشوری را دارد.
 
کلانتری افزود: با تلاش دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان امسال ۳۶۶ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت و برای حدود ۹۸۰ نفر در روستا‌های استان شغل فراهم شد.

او با بیان اینکه نظام بانکی کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ پرداخت نسبت به سپرده با ۱۱۷ درصد مقام اول کشور را دارد افزود: پیش بینی می‌شود رشد اعتباری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹،۵۶ درصد افزایش یابد.
 
استاندار بیان کرد: با تلاش کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم در روستا‌های استان ساخته و تا چند روز آینده این واحد‌ها به بهره برداری می‌رسد.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.