بنای زیبای مرقد مطهر امامزادگان احمد و جعفر (ع) در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر آباده، در شهر بهمن قرار دارد که کاروان دلها را به سوی خود روانه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بنای زیبای مرقد مطهر امامزادگان احمد و جعفر (ع) که در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر آباده، در شهر بهمن قرار گرفته، کاروان دلها را به سوی خود روانه کرده است.

استان فارس دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که بقعه زیبای امامزادگان احمد و جعفر (ع) یکی از این آثار است.

  امامزادگان احمد و جعفر (ع) دارای فضیلت، کمالات معنوی، مراتب علمی، معنوی و پیروی از آباء گرامی خود سرآمد روزگار و شهره آفاق و مورد اشاره پاکان جهان و پناه خاصان و مخلصان درگاه الهی بوده اند.

تاکنون آثار و خیر و برکات بی‌شماری از قبور منور آن ها بروز کرده و موجب توجه کاروان دل‌ها به سوی حق و حقیقت بوده است.

این دو امامزاده واجب التعظیم از فرزندان امامان همام سیدالساجدین علی بن الحسین (ع) و موسی بن جعفر(ع) هستند.

 این دو بزرگوار همراه با کاروانی که به سرپرستی حضرت احمد بن موسی(ع) بود، وارد ایران شده و بعد از فرمان آن حضرت مبنی بر متفرق شدن شبانه سادات وارد منطقه آباده شدند.

 ایشان در بیرون قلعه حسین آباد شهر بهمن برای استراحت نزول اجلال می‌کنند که از سوی ایادی قتلغ خان حاکم فارس شناسایی و به شهادت می‌رسند و مردم محل با تدفین و تشییع این امامزادگان جلیل القدر، میزبان ابدی برای میهمانان آسمانی خود می‌شوند.

اکنون نیز با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه، هیئت امنای امامزادگان و خیران، زیارتگاهی باشکوه با امکانات مناسب در میان باغی مفرح با گلدسته‌ها و گنبدی فیروزه‌ای برافراشته شده است که هر ساله خیل عظیمی از زائران و گردشگران مذهبی را به سمت خود جذب می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار