شرکت اسپیس ایکس یک ماهواره مکعبی را با بودجه Dogecoin پرتاب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، شرکت مهندسی کانادایی Geometric Energy Corporation با شرکت SpaceX معامله‌ای را انجام داده است تا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ماهواره مکعبی DOGE-۱ را به ماه بفرستد. همانطور که از نامش پیداست، بودجه آن کاملاً توسط ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) تأمین می‌شود و به این ترتیب، اولین محموله تجاری ماه خواهد بود که با این رمزپایه شروع به کار خواهد کرد.

این ماهواره با موشک Falcon ۹ پرتاب خواهد شد. طبق گفته شرکت اسپیس ایکس، مکعب ۸۸ پوندی "اطلاعات مکانی ماه" را از طریق ترکیبی از دوربین‌ها و سنسور‌ها جمع آوری می‌کند و SpaceX کاملاً از اهمیت پرتاب آن آگاه است.

اسپیس ایکس به فکر تجارت بین سیاره ای

تام اوچینرو (Tom Ochinero) معاون فروش تجاری اسپیس ایکس گفت که این ماموریت زنده ماندن رمزنگاری در آن سوی زمین را نشان می‌دهد و بنیادی برای تجارت بین سیاره‌ای ایجاد می‌کند.

اسپیس ایکس ماهواره مکعبی DOGE-۱ را با بودجه دوج کوین می‌سازد

تردیدی وجود ندارد که هر دو طرف فرصت تبلیغات را در اینجا می‌بینند، چون DOGE-۱ یکی از بزرگترین مدل‌های پیشرفته فناوری است. این نکته به چگونگی تغییر پرواز‌های فضایی خصوصی اشاره دارد و این یک یادآوری است که علاقه SpaceX به ماه فراتر از قرارداد‌های دولتی و گردشگری است.

روز قبل، اسپیس ایکس با پرتاب و فرود یک موشک خاص Falcon ۹ برای دهمین بار، یکی از رکورد‌های داخلی خود را شکست و این نشان دهنده بیشترین استفاده مجدد از تقویت کننده‌ها در این شرکت است. در حالی که موشک‌های قابل استفاده مجدد، به وضوح در این مرحله چیز جدیدی در شرکت نیستند، اما خبر‌ها حاکی از آن است که آن‌ها می‌توانند قبل از بازنشستگی، مدت‌ها مورد استفاده قرار گیرند.


بیشتر بخوانید


انهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.