دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد بزرگداشت روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان برای همه مسلمانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین  امروز (جمعه) در مراسمی به مناسبت روز جهانی قدس که در لبنان برگزار شد، سخنرانی کرد.

او گفت: این روز نماینده همه ماست و در یک زمان واحد برای امت اسلامی و مردم فلسطین مطرح شده است، زیرا فلسطین و امت اسلامی اکنون در سایه شرایط دشوار سیاسی که قضیه فلسطین با آن روبروست، به یک عامل وحدت بخش ویژه نیاز دارد.

نخاله افزود: نکته و درس موجود در این روز، انتخاب زمان برگزاری آن است. امام خمینی (ره) زمان این روز را به دلیل اهمیت ماه رمضان، روز‌های آخر آن و شب‌های قدر، چنین روزی انتخاب کردند، زیرا چنین زمانی از اهتمام بالایی برای همه مسلمانان سراسر جهان برخوردار است.

او تاکید کرد: انتخاب عنوان قدس هم به دلیل اهمیت بالای آن برای همه مسلمانان و مسیحیان و جایگاه آن نزد آنهاست تا این مکان مقدس محور وحدت امت اسلامی باشد بنابراین امروز روز وحدت امت عربی و اسلامی با همه جریان‌ها و طیف‌های مختلف آن است.

دبیرکل جهان اسلامی ادامه داد: روز جهانی قدس، لطفی از جانب خداست، چون وجهه مشترک بین همه مسلمانان است و نوعی اجماع فراگیر ایجاد کرد. هرچند مخالفانی نیز با پیشینه سیاسی به مخالفت با این روز برخاستند و تلاش کردند که این روز را یک روز ایرانی قرار دهند، اما این‌ها جریاناتی هستند که به منافع آمریکا و رژیم صهیونیتسی خدمت می‌کنند و خواهان تجزیه امت هستند بنابراین در برابر برگزاری آن مانع تراشی کردند و مدعی شدند که این روز یک روز ایرانی است و مسلمانان نباید آن را گرامی بدارند در حالی که عنوانش روز قدس است و قدس همان فلسطین و اسلام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار