مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۶۱۰ واحد صنفی متخلف در همدان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت که ۶۱۰ واحد صنفی استان به علت بی توجهی در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی طی یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند.

او  اظهار داشت: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به سوپرمارکت و خواربار فروشی‌ها با ۱۹۰ اخطاریه، کارگاه‌ها و صنایع کوچک ۸۹ اخطاریه، نانوایی‌ها ۸۷ اخطاریه و رستوران‌ها با ۲۴ اخطاریه است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان افزود: همچنین ۳۶ واحد صنفی نیز طی این مدت به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شدند که شامل ۱۲ سوپرمارکت و خواربار فروشی، هفت نانوایی، سه رستوران و ۱۴ واحد صنفی در رسته‌های مختلف دیگر می‌شود.

رفعتی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت می‌کنند، ضمن اینکه ۷۳ درصد مردم هنگام مراجعه به این اماکن از ماسک نیز استفاده می‌کنند.

او اظهار داشت: نیمی از مراجعان به مراکز ورزشی، هتل‌های و مراکز اقامتی، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کردند که میزان استفاده از ماسک در مهدکودک‌ها ۶۴ درصد، پایانه‌های مسافربری ۶۷ درصد و پاساژ‌ها ۶۹ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته در استان همدان حدود ۷۲ درصد ثبت شده است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.