اپل ممکن است تلفن همراه تاشو خود را در سال ۲۰۲۳ راه اندازی کند و این خبر خوبی برای سامسونگ نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اندروید سنترال؛ طبق گفته کارشناسان فناوری، سهم بازار تلفن‌های تاشو در حال حاضر در اختیار سامسونگ است، اما ممکن است با ورود احتمالی اپل به این بازار جایگاه سامسونگ به خطر بیوفتد. البته انتظار می‌رود سامسونگ در آینده گوشی تاشو قدرتمند جدیدی را به بازار معرفی کند.


بیشتر بخوانید


احتمال عرضه گوشی جدید اپل در سال ۲۰۲۳ 

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل با انتشار گزارشی گفت که شرکت اپل به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ یک آیفون تاشو را به بازار معرفی می‌کند. او همچنین در این گزارش عنوان کرد که پس از فناوری 5G، گوشی‌های تاشو سهم بزرگی از بازار موبایل را تشکیل خواهند داد.

نیل شاه، معاون تحقیقات موسسه کانترپوینت، در مصاحبه‌ای گفت که پس از ورود اپل به بازار تلفن‌های تاشو، حفظ بازار برای سامسونگ سخت خواهد بود. سامسونگ تعداد گوشی‌های تاشو فروخته شده این شرکت را تاکنون اعلام نکرده، اما در نمایشگاه CES 2020، کوه دونگ جین، رئیس و مدیرعامل بخش تلفن همراه سامسونگ گفت که این شرکت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تلفن هوشمند Galaxy Fold فروخته است.

معرفی آیفون در سال ۲۰۲۳ کار سامسونگ را سخت خواهد کرد

سامسونگ با رقبای بیشتری روبرو است

طبق یک یادداشت تحقیقاتی از موسسه کانترپوینت، انتظار می‌رود محموله‌های جهانی تلفن‌های تاشو تا پایان سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۸ میلیون برسد، اما این تنها ۱.۲ درصد از کل بازار تلفن‌های هوشمند است. جین پارک، تحلیلگر ارشد در کانترپوینت در یادداشتی نوشت: "سامسونگ از سال گذشته بیش از ۸۰ درصد سهم بازار تلفن‌های تاشو را در اختیار داشت. اما پیش بینی می‌شود با معرفی گوشی‌های میت ایکس ۲ و می‌میکس فولد از شرکت‌های هوآوی و شیائومی، امسال سامسونگ رقبای بیشتری را در بازار تلفن‌های تاشو داشته باشد.

معرفی آیفون در سال ۲۰۲۳ کار سامسونگ را سخت خواهد کرد

ورود اپل به بازار تلفن‌های تاشو

عرضه احتمالی اولین گوشی تاشو شرکت اپل ممکن است تهدیدی برای سامسونگ در بازار تلفن‌های تاشو باشد. طبق داده‌های منتشر شده در سه ماه پایانی سال گذشته اپل ۲۳.۴ درصد از سهم بازار تلفن همراه جهان را به خود اختصاص داد و سهم سامسونگ در این بازار تنها ۱۹.۱ درصد بود.

تحلیلگران حوزه فناوری گفتند که اکنون سامسونگ برای حفظ جایگاه خودش در بازار تلفن‌های همراه، فقط دوسال فرصت دارد تا بتواند گوشی‌های تاشو قدرتمندی را به بازار ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار