احتمال سقوط راکت ۲۱ تنی چین به‌ صورت کنترل‌ نشده در داخل جو زمین

اخبار منتشر شده در فضای مجازی خبر از احتمال سقوط بخش ۲۱ تنی راکت Long March-۵B Y۲ در جو زمین می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از slashgear؛ چندی پیش کشور چین راکت Long March-۵B Y۲ خود را پس از مدت‌ها تلاش به مدار زمین فرستاد که بهتر است بدانید این راکت حامل اولین ماژول از ایستگاه فضایی این کشور به فضا بود.

چینی‌ها در زمان پرتاب راکت Long March-۵B Y۲ مدعی شده بودند که اقدامات لازم برای پرتاب و... این فضاپیما به درستی پیش رفته و جای نگرانی وجود ندارد. اما در حال حاضر ممکن است که به دلیل مشکل به وجود آمده، بخش ۲۱ تنی این راکت به‌ شکل کنترل نشده‌ای ظرف چند روز آینده وارد جو زمین شود.

احتمال سقوط قطعات باقی مانده فضاپیمای چینی بر روی مناطق مسکونی

ورود کنترل نشده راکت Long March-۵B Y۲ این خطر را همراه خود دارد که قطعاتی از این راکت روی مناطق مسکونی سقوط کند و اگر این اتفاق رخ دهد، جان و مال مردم تهدید جدی می‌شود. بهتر است بدانید که ابتدا قرار بود این راکت در نقطه خاصی از اقیانوس سقوط کند، اما در حال حاضر مدار چرخش Long March-۵B Y۲ از کنترل خارج شده و قرار است زودتر از موعد مقرر وارد جو زمین شود.

در همین راستا مقامات کشور چین انتظار دارند این راکت تا چند روز آینده به داخل زمین سقوط کند.

جاناتان مک‌داول دانشمند مرکز اخترشناسی هاروارد نیز گفته است؛ پذیرفتنی نیست با استاندارد‌های کنونی اجازه دهیم اشیاء به‌صورت کنترل نشده وارد جو زمین شوند و به گفته او، از سال ۱۹۹۰ تاکنون هیچ اشیا بزرگی با وزن بیشتر از ۱۰ تن به‌صورت کنترل نشده به زمین سقوط نکرده است.

سقوط راکت ۲۱ تنی چین به‌صورت کنترل‌ نشده داخل جو زمین

بهتر است شما کاربران در نظر داشته باشید که راکت پرتاب شده چین نزدیک به ۳۰ متر طول و ۴.۸ متر عرض دارد.


بیشتر بخوانید


به گفته مک‌داول، این راکت می‌تواند به‌طور کامل حین ورود به جو زمین بسوزد و از بین برود. ولی این احتمال وجود دارد که بخش‌هایی از آن از جو عبور کند و به سطح زمین برسد. البته بخش عمده سطح زمین پوشیده از اقیانوس‌ها است، در نتیجه به احتمال بسیار زیادی، قطعات باقی مانده در آب سقوط می‌کند. اما نباید این تهدید را برای مناطق مسکونی در نظر نگرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نمی شه با موشک بزنیمش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
از این شانسی که ما داریم ، می افته ، رو سر خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب چی؟به همین راحتی؟ممکنه سقوط کنه روی مردم؟اگه این اتفاق بیافته کی باید اونارو و مسببین این حادثه رو تنبیه و مجازات کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
نکنه پر از ویروس کرونا باشه.
از این چینی ها هیچ چیز بعید نیست.
آخرین اخبار