آماده سازی تقویت کننده فضایی Artemis 1 SLS در حال اتمام است

آماده‌سازی موشک های تقویت کننده دوقلو برای سیستم پرتاب فضایی ناسا تقریبا تمام شده و فقط مونتاژ یکی از بخش‌های آن باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسان مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا از اوایل ژانویه مونتاژ تقویت کننده‌های دوقسمتی ۵ طبقه‌ای را آغاز کرده‌اند. این تقویت کننده‌ها بیشترین نیروی محرکه موشک SLS هستند که آن را در طی دو دقیقه اول پرواز فراهم می‌کنند. موشک SLS، ستون فقرات برنامه آرتمیس ناسا است.

مهندسان با سیستم‌های زمینی Exploration Ground اولین بخش را در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۲۰ قرار دادند و این روند آماده سازی را تا زمان نصب مونتاژ نهایی در ۲ مارس ادامه دادند. سپس سیستم‌ها را روی تقویت کننده‌ها آزمایش کردند. هنگامی که مرحله اصلی SLS به کندی پیش می‌رود، تکنسین‌ها آن را به VAB منتقل می‌کنند و سپس آن را روی لانچر بین دو تقویت کننده قرار می‌دهند. SLS قدرتمندترین موشک در جهان خواهد بود که در طول پرتاب Artemis I تا ۸/۸ میلیون پوند نیروی رانشی تولید می‌کند.


بیشتر بخوانید


موشک SLS در داخل ساختمان مونتاژ خودرو NASA که یکی از بزرگترین ساختمان‌های جهان است مونتاژ می‌شود. ساختمان VAB در سال ۱۹۶۶ با هدف مونتاژ موشک Saturn 5 ناسا برای برنامه Apollo تکمیل شد و بین سال‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۱۱ برای جمع آوری ۱۳۵ پشته شاتل فضایی مورد استفاده قرار گرفت.

آمادگی کامل برای پرتاب موشک تقویت کننده دوتایی

آمادگی کامل برای پرتاب موشک تقویت کننده دوتایی

برنامه‌های ناسا برای فرستادن انسان به ماه از اوایل سال ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، با مأموریت آرتمیس ۱، که قرار است اولین SLS را با یک پرتاب فضاپیما به ماه آغاز می‌شود. در حال حاضر، ناسا امیدوار است که Artemis 1 را از اوایل نوامبر ۲۰۲۱ راه اندازی کند. پرواز دوم این فضاپیما این بار با خدمه، برای سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. طبق برنامه آرتمیس، ناسا قصد دارد اولین زن و مرد بعدی را با مشارکت تجاری و بین المللی به ماه بفرستد.

آمادگی کامل برای پرتاب موشک تقویت کننده دوتایی

آمادگی کامل برای پرتاب موشک تقویت کننده دوتایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار