جف بزوس سفینه فضایی New Shepard را از تگزاس به فضا فرستاد

شرکت فضایی جف بزوس چهارشنبه یک سفینه فضایی را به طور آزمایشی به فضا پرتاب کرد ولی این ماموریت فضانوردی را به همراه نداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فضایی خصوصی جف بزوس به نام Blue Origin، پانزدهمین پرواز آزمایشی تقویت کننده و کپسول سفینه فضایی New Shepard خود را در روز چهارشنبه آغاز کرد و موشک و کپسول این آزمایش به صورت جداگانه و با موفقیت فرود آمدند. اگرچه کپسول بالای موشک برای حمل ۶ نفر برای پرواز‌های آینده طراحی شده، اما این مأموریت فضانوردی نداشت. این شرکت گفت که این ماموریت به عنوان NS-15 شناخته می‌شود، از تاسیسات Blue Origin در غرب تگزاس آغاز شد و مربوط به مرحله تأیید موشک و کپسول قبل از پرواز افراد است.


بیشتر بخوانید


پنجره‌ای برای دیدن فضا

نیو شپارد برای حمل و نقل مردم از لبه فضا طراحی شده، ارتفاع کپسول‌های پرواز‌های آزمایشی قبلی بیش از ۳۴۰ هزار فوت (یا بیش از ۱۰۰ کیلومتر) است. این کپسول پنجره‌هایی بزرگی دارد که مسافران بتوانند به اندازه ۱۰ دقیقه و در جاذبه صفر فضا را تماشا کنند. شرکت Blue Origin گفت، این ماموریت در روز چهارشنبه به ۳۴۸۷۵۳ فوت ارتفاع یا حدود ۱۰۶ کیلومتر بالاتر از مرز فضای بین المللی رسید.

جف بزوس سفینه فضایی New Shepard را از تگزاس به فضا فرستاد

انتظار می‌رود NS-15 نماینده دومین پرواز آزمایشی با پیکربندی پایدار باشد، طبق گزارشات پس از اینکه ماموریت NS-14 یعنی اولین تقویت کننده موشک و کپسول به روز شده انجام شد این شرکت گفت که اولین پرواز‌های خدمه به زودی انجام می‌شود، همچنین در ماه ژانویه گفته شد که رهبری این شرکت امیدوار است که اولین خدمه خود را در ماموریت NS-16 راه اندازی کند.

جف بزوس سفینه فضایی New Shepard را از تگزاس به فضا فرستاد

عملیات اولیه مستلزم وجود پرسنل Blue Origin است که قبل از پرتاب به عنوان فضانوردان وارد کپسول می‌شوند. این فضانوردان از برج پرتاب بالا می‌روند، بر روی صندلی‌های خود قرار می‌گیرند، کمربند‌های خود را می‌بندند و از طریق صندلی خود با CAPCOM، ارتباط دهنده کپسول، ارتباط می‌گیرند. تیم عملیات برج کابین کپسول را برای پرتاب آماده می‌کند و سپس دریچه کپسول را به طور مختصر می‌بندد.

جف بزوس سفینه فضایی New Shepard را از تگزاس به فضا فرستاد

گفتنی است، پس از فرود کپسول، Blue Origin گفت که پرسنل برای تمرین باز کردن دریچه و خروج از فضاپیما دوباره وارد کپسول می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا این شکلیه؟!!!
آخرین اخبار