ایلان ماسک اعلام کرد قصد دارد هشت داوطلب را در کنار خدمه فضاپیمای SpaceX's Starship به فضا ارسال کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یوساکو مازاوا (Maezawa) ، مدیر عامل میلیاردر فشن مد ژاپن است که برای سفر به دور ماه در سال 2023 برای اولین صندلی‌های فضاپیمای Starship خود هزینه زیادی به اسپیس ایکس ایلان ماسک پرداخت کرد، او اخیراً اعلامیه بزرگی درباره این سفر مبنی بر اینکه  هرکس علاقه‌مند است را نیز منتشر کرده است.

این مأموریت که به عنوان DearMoon شناخته می‌شود، شامل 10 تا 12 خدمه خواهد بود. مازاوا به نظر می‌رسد که یک جدول زمانی سریع را هدف قرار داده است و براساس آن پیش ثبت نام قرار است تا 14 مارس 2021 و آزمایش‌های اولیه نیز تا 21 مارس انجام شود. این وب سایت ادعا می‌کند که متقاضیانی که موفق در مصاحبه‌های نهایی و معاینه‌های پزشکی شده‌اند تا پایان ماه مه  2021 اعلام می‌شوند تا  در این بازه زمانی شروع به کار آموزش ماموریت شوند.

ماموریت اسپیس ایکس

مجوزهای مورد نیز برای داوطلبان این است که آن‌ها فعالیت خود را به سمت بهبود جامعه سوق دهند و  از سایر خدمه موجود در سفینه  که کار آن‌ها را انجام می‌دهند نیز حمایت کنند. اعضای خدمه باقیمانده امیدوارند متشکل از افراد واجد شرایط در یک نوع رشته علمی یا مهندسی مربوط به عملکرد یک فضاپیما باشند.

هدف از مأموریت DearMoon چیست؟

 پرواز فضایی تجاری این برنامه ریزی شده شامل یک سفر تقریباً شش روزه به دور ماه است که ماسک می‌گوید دورترین سفر هر انسانی از سیاره زمین خواهد بود. افرادی که انتخاب نشده‌اند  یک هدیه در قالب یک تصویر تبلیغاتی با چهره خود از این سفر دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار