اداره هوانوردی فدرال و ایلان ماسک اعلام کردند که پرتاب Starship SN ۱۰ نگران کننده نیست و آن‌ها به موفقیت این پرتاب امیدوار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد FAA (اداره هوانوردی فدرال) از تحقیقات خود در مورد دو آزمایش اخیر ایلان ماسک راضی است، البته آزمایش هر دو سفینه فضایی SpaceX با سقوط و انفجار همراه بوده، اما تکلیف نتیجه گیری و جمع بندی این تحقیقات را باید آزمایش SN۱۰ جدید در آینده بسیار نزدیک روشن کند. چند روز قبل ایلان ماسک توییت کرده بود "این هفته فرصت خوبی برای پرواز است"!

اواخر ماه قبل، خبری منتشر شد که SpaceX با پرتاب Starship SN۸ در ماه دسامبر مجوز پرتاب خود را نقض کرده است، اما جکی واتلز سخنگوی FAA، اکنون می‌گوید که این موضوع قبلا حل و فصل شده است.

زمان پرتاب Starship SN۱۰ چه زمانی خواهد بود

در مورد SN۹، که مشابه پرتاب SN۸ در هنگام تلاش برای فرود در ۲ فوریه منفجر شد، FAA می‌گوید که در محدوده تجزیه و تحلیل ایمنی شکست خورده و فرود و انفجار ناموفق آن باعث به خطر انداختن جان و اموال مردم نشده است.

هنوز مشخص نیست که Starship SN۱۰ ممکن است چه زمانی پرتاب شود، اما شهرداری شهر بوکا چیکا از روز قبل بزرگراه و ساحل محلی را برای آماده سازی فعالیت‌های آزمایش غیر پروازی بسته است.

آخرین اخبار از پرتاب Starship SN۱۰

ایلان ماسک پیش از این در توییتی نوشت که او فکر می‌کند به احتمال ۶۰ درصد  SN۱۰  فرود واقعی و قطعی خواهد داشت. البته اسپیس‌ایکس باید با قوانین نظارتی هم دست و پنجه نرم کند. این آزمایش‌ها جدید است و برای پیشگیری از هرگونه رخداد غیرمنتظره و ایجاد خطر برای دیگر وسایل پرنده و تأسیسات زمینی، اداره‌ هوانوردی فدرال (FAA) باید جوانب گوناگونی را در نظر بگیرد تا بتواند مجوز پرواز نمونه‌های اولیه‌ استارشیپ را صادر کند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.