معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای کادر درمان، پاکبان‌ها و بیماران خاص این شهرستان با موفقیت انجام شده و در این مرحله نیز برای هشت هزار سالمند بالای ۸۰ سال بروجردی واکسن کرونا تزریق می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، شهرام ممدوحی معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: روند ابتلای به بیماری کووید ۱۹ در سطح این شهرستان همچنان افزایشی است و به رغم تعطیلی مشاغل گروه ۲، سه و چهار برخی از مردم همچنان به شیوه نامه های بهداشتی کم توجه هستند.

او اظهار داشت: ۵۰ درصد مردم تمایل به تزریق واکسن ایرانی دارند و اقبال مردم به این واکسن بیشتر از واکسن‌های خارجی است.
معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: در شرایطی که شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و ضروری است اعمال محدودیت‌ها تا عادی شدن شرایط ادامه داشته باشد.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد اضافه کرد: تزریق واکسن برای افراد بالای ۸۰ سال در اکثر شهر‌ها و روستا‌های ایران، پرونده الکترونیک این افراد در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد و بنابراین از طریق تلفن و از مرکز بهداشت با آن‌ها تماس گرفته شده و در روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا دعوت می‌شوند.

ممدوحی ادامه داد: ممکن است برخی افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت نباشند که در این زمینه مقرر شد همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور، شماره تلفنی را از هفته آینده یعنی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کنند تا افراد ۸۰ سال به بالا که با آن‌ها تماس گرفته نشده، با آن شماره تلفن تماس گرفته و اطلاعات آن‌ها جهت واکسیناسیون کرونا ثبت شود.

او تاکید کرد: واکسیناسیون در شبکه بهداشت در سراسر کشور به صورت رایگان انجام شده و هیچ گونه وجهی برای ثبت نام و تزریق واکسن پرداخت نمی‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: راه اصلی ابتلا و آلودگی به ویروس کرونا، انتقال از شخص بیمار یا ناقل به فرد سالم است و افراد ممکن است از طریق تماس‌های نزدیک مانند بوسیدن، دست دادن یا قرار گرفتن در فضای بسته، پخش کردن قطرات ویروس از راه‌های مانند سرفه و عطسه به راحتی مبتلا و آلوده شوند.

ممدوحی توصیه کرد: در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

او بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروری است شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.