رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : بیشتر از یک سوم مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان مربوط به فروردین ماه امسال هستند از این رو مردم باید خطر این ویروس را که در کمین همگان است، جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا منصوری رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین ۸۰۹ تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این آمار ۳۰۸ مورد مربوط به فروردین و اردیبهشت امسال است.

او گفت : از مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در قصرشیرین ۲۵تن فوت کرده اند که چهار فوتی آن مربوط به امسال است و این نسبت به شاخص جمعیتی و شمار مبتلایان بسیار زیاد و نشان دهنده خطر جدی ویروس کرونا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: استفاده صحیح از ماسک در بیرون از منزل، پرهیز از دورهمی و مهمانی و سفر‌های غیر ضروری و رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی با افراد در سطح جامعه و تعطیلی مشاغل غیرضرور می‌تواند در کاهش ابتلا به ویروس کرونا تاثیر گذار باشد.

 منصوری ادامه داد: از افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند درخواست می‌کنیم با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بدهند و در صورت مثبت شدن آزمایش آن‌ها حتما قرنطینه را رعایت کنند و در صورت تشدید علایم به مرکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود: از اصناف می‌خواهیم که رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند و شکست و ریشه کنی کامل کرونا نیز مرهون همراهی و همکاری مردم است.

او ادامه داد: رفتن به دورهمی، مهمانی و پارک‌ها و بوستان‌ها در شرایط کنونی بازی با سلامت افراد است و مردم باید این مساله را جدی بگیرند و در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: هم اکنون چهار فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین بستری و تحت مراقبت قرار دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.