معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال استان از فردا (هفتم اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اتمام فاز اول واکسیناسیون کرونا با اولویت کادر بهداشت و درمان و برخی افراد در معرض خطر گفت : از فردا (هفتم اردیبهشت) کار واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال که جزو گروه‌های در معرض خطر کرونا هستند، شروع می‌شود.

او گفت : بر این اساس تمامی افراد متولد هفتم اردیبهشت سال ۱۳۲۰ و ماقبل آن در این مرحله واکسینه خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ثبت اطلاعات ۹۷ درصد این افراد در سامانه "سیب" افزود: علاوه بر این اطلاعات این افراد در مراکز بهداشت موجود است و مراقبین سلامت با این افراد تماس گرفته و ساعت و روز و مکان مراجعه آن‌ها را جهت تزریق واکسن اعلام می‌کنند.

او افزود: حدود سه درصد باقی مانده هم قرار است در سامانه جدیدی که به زودی فعال خواهد شد ثبت نام کنند تا از این طریق کار واکسیناسیون آن‌ها انجام شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ مرکز در کرمانشاه جهت تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال تعیین شده است.

شکیبا از اجرای برنامه واکسیناسیون این افراد در هفت روز خبر داد و افزود: طی این مدت ۳۵ هزار سالمند استان واکسینه می‌شوند.

شکیبا با اشاره به صدور دستورالعمل تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص و صعب العلاج استان، گفت: در این زمینه هنوز جزییات طرح اعلام نشده است. اینکه شرایط تزریق واکسن برای این بیماران چگونه است، بطور مثال شاید تزریق واکسن در مراحل پیشرفته بیماری توصیه نشود و جان بیمار را به خطر بیندازد، بنابراین منتظر اعلام جزییات و شرایط تزریق هستیم و به محض صدور دستورالعمل‌ها در این زمینه کار واکسیناسیون این گروه‌ها هم آغاز می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.