میرزا حسینی گفت: سلامت روان دانش‌آموزان در بحران کرونا با اختلال مواجه شده است و آن‌ها در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ماشاالله میرزا حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی با مدیران مدارس سراسر استان کرمان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روان دانش‌آموزان در بحران کرونا با اختلال مواجه شده است و آن‌ها در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند، گفت: توجه به سلامت جسمانی، روحی و روانی دانش آموزان ضرورتی انکار ناپذیر برای تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری است.

او بیان کرد: مسئله مهم، نگاه جامع به سلامت است که فقط شامل جسم دانش آموز نمی‌شود؛ بلکه، سلامت روحی و روانی آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

میرزا حسینی افزود: براساس گزارش‌های جهانی و پژوهش‌های صورت گرفته، دور ماندن طولانی مدت دانش آموزان از مدرسه آسیب روانی بسیاری به آن‌ها وارد می‌آورد و موجب انزوای اجتماعی و تاثیر منفی در رشد مهارت‌های اجتماعی آنان می‌شود.

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس گفت: حفظ سلامت همکاران فرهنگی و دانش آموزان، اولویت اصلی آموزش و پرورش استان در شرایط کرونایی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ارسال تجهیزات بهداشتی به مدارس سراسر استان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۱ میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان کرمان واریز شده است.

میرزا حسینی عنوان کرد: خوشبختانه استان کرمان در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رتبه برتر کشوری را از آن خود کرده و در ستاد ملی کرونا از آموزش و پرورش استان کذمان تجلیل شده است.

او بیان کرد: دانش آموزان، بهترین سفیران سلامت هستند و نقش مهمی در انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده‌ها در شرایط کرونایی دارند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار