معاون اداره‌کل راهداری جنوب استان کرمان گفت: بهسازی، تعریض و اجرای باند دوم در ۳۰ درصد از محور ارتباطی جیرفت، بلوک، فاریاب انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی رئیسی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: محور جیرفت ـ بلوک ـ فاریاب ۱۱۰ کیلومتر طول دارد که در دهه ۱۳۶۰ با مشخصات راه فرعی درجه ۳ ساخته شده است.

او با اشاره به تلاش مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب استان کرمان برای ایجاد بستر حمل و نقل مناسب در این محور افزود: طرح بهسازی، ارتقا و ایمن سازی محور را از چند سال گذشته در دستور کار قرار داده است که ماحصل آن احداث پل ۹ دهانه ۷ متر باغبابوئیه به جای آبنما، تعریض و بهسازی ۱۲ کیلومتر از محور جیرفت ـ بلوک از مبدأ شهرستان جیرفت، تعریض ۱۰ کیلومتر از سمت فاریاب به شهر بلوک و احداث ۱۰ کیلومتر باند دوم از سمت شهر بلوک به اسماعیلی است.

رئیسی با بیان اینکه ارتقای این محور و ایمن شدن بهتر آن مطالبه به حق مردم است، تصریح کرد: از تمام توان مجموعه اداره کل برای ارتقای ایمنی جاده بلوک استفاده می‌کنیم.

او با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور شامل تعریض ابنیه فنی گفت: در صورت تامین اعتبار، بهسازی لازم صورت می‌پذیرد و عرض محور از ۶ به ۱۰ونیم متر ارتقا پیدا می‌کند.

رئیسی افزود: در تنگنای اقتصادی و اعتبارات عمرانی، ۵۱ میلیارد تومان ارزش ریالی پروژه‌های به بهره برداری رسیده اداره کل راهداری و حمل ونقل جنوب کرمان در این محور است.

 معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از انجام مقدمات برنامه‌های راهداری جاری و ایمن سازی در محور جیرفت بلوک خبر داد و گفت: کار خط کشی ۴۰ کیلومتر از محور انجام و تا پایان خط‌کشی مورد نیاز محور انجام خواهد شد.

 رئیسی بیشترین تصادفات در این محور را مختص عابران پیاده، موتورسیکلت سواران و ادوات کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: تعدد روستا‌های حاشیه این محور، رعایت نکردن قوانین و مقررات ترافیکی و حمل و نقلی، نقص وسایل نقلیه و دیگر عوامل در کنار نواقص راه سبب شده است تا شاهد حوادث ترافیکی در این محور باشیم.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه حوادث ترافیکی در هر جاده‌ای را باید آسیب‌شناسی و کارشناسی کرد، گفت: پنهان کردن علل و عوامل انسانی وسائل نقلیه و مباحث نظارتی ترافیک و کنترلی پشت نواقص احتمالی راه نمی‌تواند گره‌ای از حوادث و تلفات ترافیکی را باز کند و این امر سبب می‌شود تا تنها انگشت اتهام به سمت راه نشانه رود و غفلت از دیگر موارد، سبب عواقب بیشتری برای رانندگان و مردم استفاده کننده از این محور در پی داشته باشد.

 رئیسی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان، چهار سال است که به صورت مستقل کار خدمات راهداری در منطقه را به عهده گرفته است که علی رغم عقب ماندگی‌های سنواتی و در شرایط بد اقتصادی از نظر کمبود اعتبارات اقدامات مهمی را در حوزه راهداری و حمل و نقل انجام داده است.

 او با بیان اینکه این اداره کل از تمام ظرفیت و نیرو‌ها به صورت جهادی برای اجرای پروژه‌های راهداری استفاده می‌کند، افزود: تامین و تخصیص اعتبار و به نوعی چانه زنی مدیران استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و مجاب کردن مقامات کشوری برای کمک به بهبود وضعیت راه‌های جنوب کرمان می‌تواند کمک قابل توجهی در پیشرفت اقدامات راهداری داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.