حاج سید علیخانی گفت: دستگاه‌های تردد شمار در ورودی و خروجی استان کرمان طی ایام نوروز به طور متوسط، روزانه بیش از ۹۹ هزار تردد را ثبت می کردند.

سید علی حاج سید علیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان کرمان از ۲۰ اسفند پارسال تا پایان ۱۳ فروردین امسال حدود ۱۰ میلیون و ۱۰۷ هزار دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: طی این مدت، محور‌های شهربابک ـ رفسنجان، شهربابک ـ سیرجان و جوپار ـ کرمان به ترتیب با ۹۶۰، ۳۶۵ و ۲۵۰ درصد افزایش، بیشترین میزان افزایش تردد را به خود اختصاص داده اند.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به سهم شهرستان‌های استان کرمان در تردد وسایل نقلیه گفت: شهرستان کرمان با ۴۲ درصد در رتبه اول، شهرستان سیرجان با ۱۴ درصد رتبه دوم و شهرستان شهربابک و شهـرستان انار با ۷ درصد در رتبه سوم قرار دارند.

او بیان داشت: در ایام طرح نوروز ۱۴۰۰ به طور متوسط، روزانه بیش از ۹۹ هزار تردد وسیله نقلیه در ورودی و خروجی استان با کمک دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: در ۲۰ اسفند پارسال حدود ۹۹ هزار و ۵۵۰ تردد و در ۸ فروردین امسال حدود ۹۷ هزار تردد وسیله نقلیه سبک و سنگین به ثبت رسیده است.

او بیان کرد: تعداد تردد ثبت شده در محور‌های مواصلاتی استان در روز‌های ۱۲ فروردین و ۱۳ فروردین، حدود ۷۹۴ هزار وسیله نقلیه اعلام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۹ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

حاج سیدعلیخانی افزود: محور‌های ماهان ـ کرمان (هفت باغ علوی)، محور باغین ـ کرمان و محور بردسیر ـ سیرجان دارای بیشترین میزان تردد در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال نو بوده اند.

او بیان داشت: در این ایام، محور مهریز ـ انار با ۲۳/۳۰ درصد افزایش، محور کرمان ـ کوهپایه با ۹۲/۱۷ درصد افزایش و محور جوپار ـ کرمان با ۱۶/۰۶ درصد افزایش، بیشترین افزایش تردد را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار