در جلسه ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان چگونگی رفع موانع تولید و تامین اقلام ضروری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در این جلسه مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه گزارش از نحوه تسهیلات ارائه شده به واحد‌های تولیدی که دچار مشکل شده اند، از تصمیمات این جلسه بود.

او افزود: وضع تامین و توزیع مرغ در بازار به خصوص در ماه مبارک رمضان هم در این جلسه بررسی شد.

مالکی ادامه داد: با توجه به صدور مجوز احداث مرغ داری در استان، امیدواریم به زودی مشکل تامین مرغ حل شود.

او همچنین به افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با پاکستان اشاره کرد و گفت: با استفاده از تسهیلات مرزی و جلوگیری از انحصار می‌توان به معیشت مرزنشینان کمک کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: روال تهیه و توزیع مرغ در استان باید به یک روال ثابت و بدون توقف تبدیل شود.

زنگنه افزود: مرغداری‌ها به علت استفاده ۱۰۰ درصدی از نهاده‌های دامی دولتی موظف هستند به میزان تعیین و اعلام شده مرغ به کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان تحویل دهند و اگر واحد تولیدی در این خصوص کم‌کاری کند براساس مصوبات ملی و سامانه بازارگان در دوره بعد جوجه‌ریزی میزان نهاده اختصاص یافته به واحد متخلف کاهش خواهد یافت.

ماندانا زنگنه افزود: شبکه توزیع مرغ استان علاوه بر تامین نیاز مراکز عرضه، برای سهولت کارمندان در تهیه مرغ در ایام ماه رمضان باید اتحادیه‌های این استان را هم شارژ کند تا قشر کارمند نیز بتوانند براحتی ملزمات خود را تامین کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار