شرکت اینتل در حال مذاکره برای آغاز تولید تراشه‌های خودرو از اوایل سال جاری بوده و قصد دارد ظرف شش تا نه ماه آینده این تراشه‌ها را به تولید برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر عامل شرکت پت گلسینگر گفت، شرکت اینتل می‌تواند تولید نیمه هادی‌ تقاضا برای شرکت‌های خودرویی را ظرف مدت شش تا نه ماه آغاز کند و مراحل ساخت تراشه در حال حاضر با شرکت‌هایی که تراشه‌های خودرو را طراحی می‌کنند در حال گفتگو است.

گلسینگر در ادامه گفت: "ما امیدواریم که بتوان برخی از این موارد را کاهش داد، بدون اینکه احتیاج به ساخت کارخانه سه یا چهار ساله داشته باشد، اما شاید شش ماه محصولات جدید در برخی از فرآیند‌های موجود ما تأیید شده باشد. " "ما آن تعاملات را با برخی از تامین کنندگان اصلی اجزای سازنده آغاز کرده ایم. "

گلسینگر ماه گذشته در اطلاعیه‌ای "مهندسی آینده" از تجارت جدید موسوم به Intel Foundry Services را به عنوان "واحد تجاری مستقل ریخته گری" رونمایی کرد، با این شعار که این شرکت در تولید x۸۶، Arm و RISC-V کار خواهد کرد. اینتل همچنین قصد دارد ۲۰ میلیارد دلار برای گسترش کارخانه‌های خود در آریزونا سرمایه گذاری کند تا بتواند تقاضای شرکای خارجی خود را بهتر تأمین کند.

اینتل  در تلاش برای تولید تراشه شرکت های خودروسازی  است

تلاش برای رفع کمبود جهانی تراشه

صنعت خودرو یکی از مناطقی است که به دلیل کمبود مداوم قطعات جهانی بیشترین آسیب را دیده است، شرکت‌های خودروسازی مانند فورد و جنرال موتورز مجبور به تعطیلی تولید یا تغییر در کامیون‌های خود شده اند. اگر اینتل بتواند تولید تراشه‌های خودرو را در طول سال آغاز کند، می‌تواند راه جدید جدیدی را برای رفع کمبود‌ها فراهم کند.

کمبود جهانی به حدی رسیده است که دولت بایدن به دنبال مداخله است و رئیس جمهور آمریکا خواستار بازنگری در زنجیره تامین تراشه در یک دستورالعمل شده و میزبان مدیران شرکت‌هایی از جمله اینتل، گوگل، فورد، جنرال موتورز، TSMC در کاخ سفید بوده است. بایدن در جلسه گفت: "ما از تحقیق و توسعه و ساخت عقب مانده ایم و به بیان صریح آن، باید بازی خود را افزایش دهیم. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار