کشور چین، فروشگاه علی بابا را با هدف کاهش سلطه این شرکت روی بازارهای اینترنتی، جریمه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رگولاتور‌های چینی به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری شرکت علی بابا را ۲.۷۵ میلیارد دلار جریمه کردند، مقامات این کشور قصد دارند انحصار طلبی علی بابا را خاتمه داده و عدالت را به فضای بازار‌های اینترنتی چین برگردانند.


بیشتر بخوانید


سواستفاده علی بابا از سلطه بر بازار

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، چین قوانین گسترده ضد انحصاری را برای هدف قرار دادن اقتصاد داخلی خود پیشنهاد داد. در اواخر دسامبر، نهادی به نام «سازمان دولتی تنظیم بازار» اعلام کرد که پرونده‌ای ضد انحصاری را با قوانین جدید علیه علی بابا به جریان انداخته است. این نهاد، بزرگترین تنظیم کننده بازار چین است و روز شنبه اعلام کرد که علی بابا از سال ۲۰۱۵ از سلطه خودش روی بازار سواستفاده کرده و بازرگانان چینی و صاحبان کسب و کار‌ها را مجبور به فروش محصولات در یک پلتفرم خاص کرده است. این شرکت به جای اینکه اجازه دهد صاحبان مشاغل آزادانه از بین خدمات مختلف، مانند Pinduoduo و JD.com انتخابی داشته باشند، آن‌ها را به استفاده از پایگاه کاربری علی بابا وادار کرده است.

نقض قوانین ضد انحصاری برای علی بابا ۲.۷۵ میلیارد دلار جریمه به همراه داشت

از اواخر سال ۲۰۲۰، غول‌های اینترنتی در بازار‌های آنلاین از جمله Tencent و Alibaba به دلیل نقض شیوه‌های ضد رقابت با جریمه‌های مختلف رو به رو شدند. مبالغ ناچیز این مجازات‌ها در مقایسه با مزایایی که شرکت‌های فناوری ازحضور خود در بازار می‌گیرند در بهترین حالت نمادین بودند. در هفته‌های اخیر، اما خبر‌هایی منتشر شده که از عزم جدی مقامات چینی برای مقابله با این شرکت‌ها اطلاع می‌دهند. آخرین جریمه Alibaba معادل ۴ درصد از درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹ در چین است.

نقض قوانین ضد انحصاری برای علی بابا ۲.۷۵ میلیارد دلار جریمه به همراه داشت

علی بابا در بیانیه‌ای در واکنش به این اخبار گفت: "امروز حکم جریمه سازمان دولتی تنظیم بازار چین را دریافت کردیم. ما این جریمه را می‌پذیریم و از آن پیروی خواهیم کرد. ما برای انجام مسئولیتی که در قبال جامعه داریم، با تمام توان برای فعالیت در حد و مرز قانون تلاش می‌کنیم، به تقویت سیستم‌های کنترلی داخلی می‌پردازیم و خودمان را از طریق نوآوری در مسیر رشد قرار می‌دهیم. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار