وزارت خارجه آمریکا در اقدامی که احتمالا اعتراض چین را در پی خواهد داشت، از صدور دستورالعمل‌هایی جدید برای گسترش روابط با تایوان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا دستور العمل‌هایی جدید برای گسترش روابط با تایوان صادر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس این دستورالعمل‌ها، مطابق با روابط غیر رسمی، مقامات آمریکایی امکان دیدار آزادتر با مقامات تایوان خواهند داشت که باعث تعمیق روابط بین دو کشور می‌شود.

ند پرایس، هدف از این روابط را  تعامل و تعمیق روابط غیر رسمی بیشتر بین دو کشور دانست.

سخنگوی دیگر وزارت  خارجه آمریکا گفت که ارائه رهنمود‌های جدید به این معنی است که برای مثال جلسات سطح کار با مقامات تایوانی در ساختمان‌های فدرال یا در دفتر نمایندگی تایوان برگزار شوند. این کار قبلا امکان پذیر نبود.

دفتر نمایندگی تایوان در واشنگتن نیز از این اقدام آمریکا استقبال کرد.

تعمیق روابط بین دو کشور، در زمان افزایش همکاری در زمینه‌هایی مانند بهداشت جهانی، اقتصاد و امنیت منطقه‌ای صورت گرفته و از حمایت دو جانبه در آمریکا برخوردار است.

این در حالی است که تنش‌ها بر سر تایوان افزایش یافته است، چین، تایوان را از آن خود می داند و تایوان در چند ماه گذشته از ماموریت‌های مکرر نیروی هوایی چین در نزدیکی جزیره شکایت کرده است.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که مراقب افزایش فعالیت‌های نظامی چین در تنگه تایوان است و اقدامات اخیر پکن را بی ثبات خواند. پکن نیز آمریکا را  مقصر تنش‌ها با تایوان دانست.

تایوان حساس‌ترین مسئله سرزمینی چین و از اصلی‌ترین اختلافات با واشنگتن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار