یوشیهیده سوگا و جو بایدن قرار است ۱۶ آوریل در کاخ سفید با طرح همکاری مشترک بر سر موضوعات مختلف با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نخست وزیر ژاپن و  رئیس جمهور آمریکا قرار است در تاریخ ۱۶ آوریل در واشنگتن دیدار کنند.

خبرگزاری کیودو اعلام کرد کاخ سفید همچنین اشاره کرده است که رئیس جمهور آمریکا ۴۰ رهبر جهان را به اجلاس مجازی جلوگیری از تغییرات آب و هوا در  ۲۲ و ۲۳ آوریل، دعوت کرده است.

نخست وزیر ژاپن در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: در تلاش‌های مشترک برای متوقف کردن تغییرات آب و هوایی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهد پیوست.

علاوه بر بحث درباره راه حل‌های پایان دادن به تغییرات آب و هوایی، بایدن و سوگا در رسیدگی به موضوع آدم ربایی‌های گذشته شهروندان ژاپنی از سوی کره شمالی همکاری خواهند کرد. طبق آژانس خبری کیودو، سوگا موضوع آدم ربایی را «مهمترین مسئله دولت » می‌داند.

سوگا در این باره گفت: من می‌خواهم رئیس جمهور این موضوع را درک کند تا ژاپن و آمریکا بتوانند همکاری قاطع داشته باشند.

این نشست پس از انتقاد دولت بایدن از رفتار چین در منطقه هنگ کنگ و سین کیانگ برگزار خواهد شد. نخست وزیر ژاپن افزود که موارد نقض حقوق بشر باید در مقیاس جهانی رسیدگی شود.

سوگا همچنین به اهمیت اطمینان از صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان اشاره و تأکید کرد که برای انجام این کار، هر دو کشور باید فضایی را ایجاد کنند که تایوان و چین بتوانند مسئله را به صورت مسالمت آمیز حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار