مسئول روابط عمومی دفتر اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه درپی اعمال گزینه‌های جایگزین برای نظارت بر انتخابات آینده فلسطین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه خبری القسطل، مسئول روابط عمومی دفتر اتحادیه اروپا اعلام کرد درپی گزینه‌های مناسب و جایگزین برای نظارت بر انتخابات آینده فلسطین در شهر قدس هستیم.

شادی عثمان، مسئول روابط عمومی دفتر اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در ماه فوریه درخواست خود را برای حضور پنج کارشناس اروپایی به منظور آموزش افرادی که بر انتخابات پارلمانی فلسطین در شهر قدس نظارت خواهند داشت، به رژیم اشغالگر اسرائیل معرفی کرد.

شادی عثمان افزود: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی تا این لحظه به درخواست اتحادیه اروپا برای اعطای مجوز ورود کارشناسان اروپایی پاسخی نداده است‏، این اتحادیه به دنبال گزینه‌های جایگزین است و اتحادیه اروپا چند سناریو و ایده دارد که در حال بررسی آنهاست و در آینده آن‌ها را اعلام خواهد کرد، اما مهمترین چیز در این مرحله دریافت پاسخ رژیم صهیونیستی است.

شادی عثمان تاکید کرد نبود پاسخی از جانب اسرائیل، اتحادیه اروپا را وادار خواهد کرد تا به فکر سناریو و ایده‌های دیگری باشد به ویژه این که اتحادیه اروپا از لحاظ اخلاقی خود را به پیگیری پرونده انتخابات فلسطین ملزم می‌داند.

در همین حال منابع آگاه بر روند پرونده انتخابات فلسطین به القسطل گفتند: اتحادیه اروپا گزینه بررسی اعتماد به کارکنان ساکن و شاغل در داخل شهر قدس و کرانه باختری رود اردن به منظور پیگیری روند انتخابات در قدس را آغاز کرده است.

این منابع افزودند: رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان به تصمیم خود در خصوص ممنوعیت ورود شهروندان خارجی به جز گروه‌های محدود و خاصی که بر اساس تصمیم ششم مارس گذشته مستثنی شده اند، استناد می‌کند. بر اساس این تصمیم، کارگران خارجی که به حضور آنان نیاز مبرم است و نیز ورزشکارانی که در باشگاه‌های فلسطین اشغالی بازی می‌کنند ‏از ممنوعیت ورود مستثنی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار