رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با ورود کهگیلویه و بویراحمد به پیک چهارم کرونا شمار مبتلایان به این بیماری در استان در حال افزایش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با توجه به افزایش روز افزودن تعداد مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد این استان وارد پیک چهارم بیماری کرونا شد.

پرویز یزدان پناه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت پس از استان خوزستان بالاترین خیز و بستری کرونا را در کشور دارد افزود: با توجه به آمار روز افزون تعداد موارد مثبت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از این نظر هم به نسبت جمعیت مقام چهارم کشور را دارد.

یزدان پناه بیان کرد: هم اکنون ۲۷۰ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۷۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او با بیان اینکه از ۸۴۰ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۴۵ درصد موارد مثبت بودند گفت: به ترتیب بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده بوده است.

یزدان پناه روند افزایشی تعداد موارد بستری شده در استان را نگران کننده دانست و افزود: متاسفانه با وجود این روند افزایشی تعداد مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد احتمال تغییر رنگ برخی شهرستان‌های استان به رنگ قرمز پیش بینی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی درکهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۷ هزار ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم.

یزدان پناه بیان کرد: برخی شهروندان با عادی انگاری بیماری کرونا، بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی و جدی نگرفتن مصوبات ستاد کرونا سلامت خود و دیگران و همچنین نیرو‌های درمان درگیر این بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.