مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت:به رغم شیوع کرونا، تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت:سال گذشته ۱۰۰ مورد موافقت اصولی در بخش‌های هتل سازی، مجموعه‌های مختلف، بوم گردی و واحد‌های پذیرایی در استان صادر شده است در حالی که این تعداد در سال ۱۳۹۸، ۷۵ مورد بود.

او افزود: ۹۲ طرح در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان فعال است و استان در این خصوص جزو سه استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت‌های گردشگری را داراست.

او یادآور شد: سال گذشته در حوزه مرمت آثار تاریخی ۱۵۰ کارگاه فعال مرمت دولتی و بیش از این تعداد توسط بخش خصوصی داشتیم که به صورت طرح‌های مشارکتی اجرا کردیم که به لحاظ کمیت و کیفیت جزو استان‌های برتر هستیم و در بخش طرح‌های مرمتی با ۵۵ مورد رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد:در حوزه صنایع دستی، ۲ شهر اسکو در چاپ باتیک و اهر در بافت ورنی به عنوان شهر‌های ملی در این حوزه‌ها ثبت ملی شدند و ۱۰ مورد مجوز مجموعه داری و موزه خصوصی در تبریز صادر شد که تعداد این نوع مجموعه و موزه‌ها را به ۱۵ مورد افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.