معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: ستاد اجرای خدمات سفر آذربایجان شرقی بر نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجموعه‌های بین‌راهی و واحد‌های گردشگری فعال نظارت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  بایرام‌زاده معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: راه ارتباطی زنجان - تبریز از پرترددترین جاده‌های استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گروه‌های نظارتی ستاد سفر استان آذربایجان شرقی به صورت مستمر بر فعالیت مجموعه‌های بین‌راهی و تاسیسات گردشگری استان نظارت می‌کنند.

 بایرام‌زاده افزود: به دنبال نظارت‌های انجام شده در مسیر تبریز - زنجان، برای سه واحد گردشگری در این مسیر به علت رعایت نکردن کامل شیوه نامه‌های بهداشتی تذکر کتبی صادر شده است.

او گفت: با توجه به لزوم رعایت همه‌جانبه اصول بهداشتی در تمامی واحد‌های گردشگری اعم از مراکز اقامتی، مجتمع‌ها و تاسیسات گردشگری، در صورت صدور تذکر کتبی برای هر واحد، صاحبانشان تنها ۲۴ ساعت برای جبران و رفع نواقص ذکر شده در تذکر‌ها زمان دارند.

بایرام زاده گفت: این واحد‌های گردشگری در صورتی که در ۲۴ ساعت رفع نقص نشوند، پلمب خواهند شد.

 حسن‌نژاد مسئول رسیدگی به شکایت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی نیز گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت شبانه‌روزی آماده رسیدگی به شکایت‌ها و تشویق‌های گردشگردان در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ است.

 حسن‌نژاد افزود: سامانه جامع پاسخگویی به شکایت‌ها با شماره ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی در خدمت گردشگران است و هموطنان می‌توانند در صورت داشتن شکایت، انتقاد، پیشنهاد و تشویق از هر کدام از تاسیسات و واحد‌های گردشگری با این سامانه تماس بگیرند.

او گفت: این سامانه با سامانه جامع اطلاعات گردشگری کشور نیز در ارتباط است و ستاد اجرایی خدمات سفر استان با دریافت اطلاعات ثبتی در این سامانه با تجمیع مستندات به شکایت‌ها و تشویق‌های واحد‌های گردشگری استان رسیدگی خواهد کرد.

حسن‌نژاد افزود: جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، موزه‌ها، اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و تفریحی، وضعیت راه‌ها، وضعیت آب و هوا و مسیر‌های دسترسی به شهر‌ها و مناطق مختلف کشور از جمله اطلاعاتی است که سامانه جامع اطلاعات گردشگری کشور می‌تواند در اختیار گردشگران قرار دهد.

آذربایجان‌شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر، بنا و اماکن تاریخی و گردشگری جزو ۵ استان اول ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.