استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: می‌توان از تجربه مشارکت مردمی در بحث مدیریت بیماری کرونا در آینده در سایر حوادث و بحران‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی چهارمحال و بختیاری که با حضور حسین یکتا دبیر شورای مرکزی مشارکت‌های مردمی کشور برگزار شد اظهار داشت: نمود عینی مشارکت‌های مردمی را در ایام کرونا شاهد بودیم، می‌توان از تجربه مشارکت مردمی در بحث مدیریت بیماری کرونا در سایر حوادث و بحران‌ها در آینده استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه همواره موازی کاری در بخش‌های مختلف از جمله آموزش، امداد و نجات، مشارکت‌های مردمی و ... محل گلایه بوده است افزود: متمرکز کردن مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف می‌تواند اثر بخشی بهتری را به‌همراه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


عباسی با بیان اینکه فرهنگ مشارکت مردمی در این استان حاکم است اضافه کرد: نمود عینی مشارکت‌های مردمی را در ایام کرونا شاهد بودیم، می‌توان از تجربه مشارکت مردمی در بحث مدیریت بیماری کرونا در آینده در سایر حوادث و بحران‌ها استفاده کرد.

او ادامه داد: فعالیت گروه‌های جهادی و مردمی تحت تاثیر جناح‌بندی‌های سیاسی و تغییر دولت‌ها قرار نمی‌گیرد، همچنین تمامی دولت‌ها برای پیشبرد اهداف نیازمند کمک این گروه‌ها هستند و دست نیاز به سوی آن‌ها دراز می‌کنند.

عباسی همچنین تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری آمادگی کامل برای همکاری با شورای مرکزی مشارکت‌های مردمی کشور وجود دارد و امکانات مورد نیاز در حد توان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

در ادامه حسین یکتا دبیر شورای مرکزی مشارکت‌های مردمی کشور با اشاره به اینکه این شورا با هدف استفاده بهینه از منابع مالی و نیروی انسانی در حوادث و بحران‌ها آغاز بکار کرده است، اظهار کرد: در کشور با دریای بیکران خیریه‌های مردمی و گروه‌های جهادی مواجه هستیم و تمامی این گروه‌ها از عدم سازماندهی دقیق و حرفه‌ای و عدم اتصال به حاکمیت گلایه‌مند هستند.

او تولید پول، تولید داوطلب و شفافیت مالی را یکی از نیاز‌های اصلی مراکز خیریه عنوان کرد و گفت: برای تاثیرگذاری بیش‌تر در انجام کار‌های اجتماعی، بحران‌ها و حوادث، نیازمند خیریه‌های حرفه‌ای و تخصصی هستیم.

یکتا افزود: همچنین برای جلب اعتماد و آشنایی مردم با اقدامات خیریه‌ها نیازمند مستندسازی و رسانه‌ای کردن این فعالیت‌ها هستیم که متاسفانه بسیاری از خیریه‌ها توان مستندسازی ندارند.

دبیر شورای مرکزی مشارکت‌های مردمی کشور با تاکید بر اینکه در کار‌های جهادی به‌دنبال اقدامات تخصصی و پایدار در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بحران‌ها هستیم، بیان کرد: باید تلاش کنیم خیرین به درستی هدایت شوند.

او در پایان گفت: چهارمحال و بختیاری می‌تواند به‌صورت پایلوت مرکز این اقدامات قرار گیرد و در صورت موفقیت، این موضوعات به سایر نقاط کشور نیز گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار