مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه نخست امسال، ۱۷۴ مورد چندقلو زایی، شامل دوقلو‌ها و سه قلو‌ها در استان به ثبت رسیده است.

مهدی موسوی با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست امسال، سه هزار و ۲۹۳ مورد ولادت در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است، اظهار داشت: نرخ ولادت در این سه ماه ۱۲.۸۱ در هر هزار نفر بوده است که از این تعداد واقعه ولادت هزار و ۶۵۴ تولد پسر و هزار و ۶۳۹ تولد دختر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه طی سه ماه نخست امسال هزار و ۹۱۸ مورد ولادت شهری و هزار و ۳۷۵ مورد روستایی است، افزود: نسبت جنسیت ولادت در سه ماه نخست امسال یکسان است به این معنی که به ازای تولد هر ۱۰۰دختر، ۱۰۰ پسر به دنیا آمده است.

موسوی با اشاره به ثبت سه هزار و ۳۶۵ تولد در سه‌ماه نخست سال گذشته، گفت: نرخ ولادت در سه ماه نخست امسال ۱۲.۸۱ در هر هزار نفر است که نسبت به ۱۳.۲۱ نفر در هر هزار نفر سال گذشته معادل ۴۰ صدم در هزار نفر کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود سیر کاهشی ولادت در سه ماه نخست امسال در استان؛ میزان ولادت در شهرستان‌های کوهرنگ با تفاوت نرخ ۱.۲۸ بالاترین نرخ، خانمیرزا با ۱.۰۳ و لردگان با ۰.۳۰ درصد و رتبه چهارم نیز متعلق به فلارد با ۱۸. در هزار نفر مثبت بوده و در سایر شهرستان‌ها نرخ ولادت منفی بوده است.

موسوی بیان داشت: در سه ماه نخست امسال ۱۷۴ مورد چندقلو زایی، شامل دوقلو‌ها و سه قلو‌ها است.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: ۱۲ مورد سه قلو که دو مورد سه قلو مربوط به شهرکرد و یک سه قلو مربوط به فارسان و یک سه قلو نیز شهرستان لردگان بوده است.

موسوی اظهار داشت: از تعداد ۸۱ مورد دو قلوزایی در استان، ۲۴ مورد دوقلو در شهرکرد، ۲۱ مورد لردگان و ۹ مورد دوقلو خانمیرزا به ثبت رسیده است.

به گفته وی، در سه ماه نخست امسال ۱۱۷۲ واقعه فوت در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ مورد بیشتر ثبت شده است. از این تعداد ۶۷۵ مورد مرد و ۴۹۷ مورد زن ثبت شده است.

موسوی افزود: از ۱۱۷۲ مورد وفات رخ داده در استان ۸۰۸ مورد وفات شهری و ۳۶۴ مورد وفات روستایی است.

وی با اشاره به افزایش ۰.۱۹ تفاوت نرخ در هر ۱۰۰۰نفر درشاخص ثبت فوت در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: نسبت جنسیت فوت ثبت‌شده در سه ماه نخست امسال به ازای فوت هر ۱۰۰ زن، ۱۳۶ مرد فوت شده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی یک ماه نخست سال گذشته ۵۰۰ مورد ازدواج با نرخ ۵.۹ ثبت شده بود، گفت: در یک ماه نخست امسال ۵۶۲ مورد واقعه ازدواج با میانگین نرخ ۶.۵۷ در هر هزار نفر ثبت شده است.

وی افزود: میانگین سن ازدواج درفروردین ماه سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری برای زوج ۲۹.۸ و برای زوجه ۲۳.۶۱ سال به ثبت رسیده است.

به گفته موسوی، در یک ماه اول امسال ۷۷ واقعه طلاق در استان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته که ۱۱۰ مورد طلاق ثبت شده روند کاهشی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سن طلاق برای زوج درچهارمحال و بختیاری ۳۹.۶۳ و برای زوجه ۳۲.۵۶ اعلام شده و نسبت ازدواج به طلاق ۷.۳ درصد است که ۶.۴ درصد شهری و ۱۳.۲ درصد روستایی است.

برچسب ها: نرخ ولادت ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار