میرمعینی گفت: ما در گذشته شاهد ورود کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی بودیم اما کالاهای اساسی و مواد خوراکی هم دچار تورم شدند. برای عوض کردن افکار مردم تفاوت در نرخ تورم امری اشتباه است.

میرمعینی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هر کدام تعریف مختلف از تورم دارند. نرخ تورم فاصله زیادی با واقعیت دارد.

وی ادامه داد: ما در گذشته شاهد ورود کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی بودیم اما کالاهای اساسی و مواد خوراکی هم دچار تورم شدند. برای عوض کردن افکار مردم تفاوت در نرخ تورم امری اشتباه است. این مسئله نشان می دهد تورم در حوزه های مختلف بالا تر از چیزی است که مسئولان می گویند.در ماه های اخیر سال ۱۳۹۹ یکی از عوامل موثر در افزایش نرخ تورم افزایش نرخ ارز بود.


بیشتربخوانید


این کارشناس بیان کرد: طی چند سال اخیر به دلیل سیاست‌های اشتباه پولی و مالی موجب ضعیف عمل کردن بانک مرکزی و مقررات با افزایش نرخ سودهای سپرده بانکی شد. از این رو نرخ تورم با رشد نقدینگی رشد نکرد. رشد پایه پولی در کشور ناشی از ناترازی بودجه در کشور است.

وی تصریح کرد: آمارهای رسمی کشور با واقعیت تورم فاصله بسیاری دارد. تورم براساس تغییرات قیمتی  یک کالا محاسبه می شود. و این  عدم تطابق موجب عدم تطابق تورم  با زندگی واقعی مردم می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
تاپنجاه سال آینده ازبرابر شدن باعدالت خبری نیست.مخ ها دارن سوت میکشن تورم اعلامی باتورم واقعی فرق داره واقعا که جای تاسف داره
آخرین اخبار