دستور العمل جذب سرباز معلم ابلاغ شد

دستورالعمل فرآیند جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۰، به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های خراسان جنوبی ابلاغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طیبی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور اجرای قانون خدمت وظیفه عمومی و ماده ۳۳ قانون احکام برنامه توسعه کشور و تخصیص سهمیه، دستورالعمل جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۰، به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

او افزود: ثبت نام متقاضیان از ۳۰ اسفندماه امسال آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ صرفاً جهت تدریس در رشته‌های مورد نیاز مناطق محروم و نیمه برخوردار انجام می‌پذیرد.

طیبی گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که ثبت نام صرفاً برای فارغ التحصیلان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: ارائه اصل برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آن‌ها تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۰ باشد، در زمان ثبت نام الزامی است.

او با اشاره به جذب و بکارگیری معلمان وظیفه، صرفاً در کلاس‌های درسی و واحد‌های آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، تأکید کرد: بکارگیری افراد مذکور در بخش‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان امکان پذیر نیست.

طیبی ادامه داد: اگر مشمول قبلاً درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی کرده باشد، سازمان وظیفه عمومی اعزام او را لغو کرده و از لیست سرباز معلم کنار گذاشته می‌شود، بنابراین لازم است این افراد در مهلت ثبت نام نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که امریه آموزش و پرورش شامل کسر خدمت نخواهد شد و مدت خدمت دو سال کامل است، تصریح کرد: پس از پذیرش، امکان ترخیص جهت ادامه تحصیل وجود نداشته و در خصوص موارد ذکر شده از داوطلبان تعهد اخذ خواهد شد.

طیبی با اشاره به غیرمجاز بودن ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت، اظهار کرد: انجام خدمت ضرورت هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

او با بیان این که ثبت نام به معنای پذیرفته شدن نیست و پذیرش نهایی بعد از انجام مصاحبه، گزینش و کسب امتیاز لازم مشخص خواهد شد، افزود: اعلام نتیجه نهایی از طریق سامانه اینترنتی اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.


بیشتر بخوانید


اعزام پذیرفته شدگان جهت گذراندن دوره آموزشی نظامی به مراکز اعلام شده توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح از اول تیرماه سال آینده است و مهلت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نخواهد شد، بنابراین داوطلبان متقاضی در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند و ثبت اطلاعات خود را به روز‌های آخر موکول نکنند.

داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مشروط به داشتن برگه آماده به خدمت، بدون مهر غیبت که تاریخ اعزامشان در اول ماه‌های تیر، مرداد و شهریور می‌باشند، پس از ارائه درخواست کتبی مجاز به ثبت نام می‌باشند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار