ورود چهارمین محموله واکسن کرونا به لرستان

رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: محموله چهارم واکسن کرونا با ظرفیت چهار هزار و ۹۸۶ دوز برای کادر درمان و بیماران پرخطر به استان تحویل داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،حمید مخیری،رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: محموله چهارم واکسن کووید ۱۹ شامل ۲ هزار و ۱۳۶ دوز واکسن "سی نوفارم" ساخت کشور چین و ۲ هزار و ۸۵۰ دوز واکسن "اسپوتنیک وی" روسی است.

او افزود: طبق دستورالعمل ارسالی، واکسن چینی برای افراد پرخطر از جمله افراد دارای بیماری زمینه‌ای و بیماری خاص، و واکسن اسپوتنیک وی نیز برای تکمیل واکسینه کردن کادر بهداشت و درمان در معرض بیماران کرونایی استفاده می‌شوند.

او در خصوص واکسن جدید سی نوفارم گفت: این واکسن تاییدیه نهایی خود را دریافت کرده و شرایط نگهداری آن دمای ۲ تا هشت درجه است که کار نگهداری آن را راحت‌تر می‌کند.

مخیری با بیان اینکه محموله چهارم واکسن کرونا طی روز‌های آینده و قبل از اتمام سال برای گروه‌های هدف تزریق خواهد شد اظهار داشت: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شده از نوع روسی است که درحال حاضر مجوز تزریق را برای افراد زیر ۱۸ سال ندارد.

او ادامه داد: فاز اول تزریق برای افرادی بود که بیشترین خطر ابتلا را دارند و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر و مراکز نگهداری عمومی است و فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب پذیری بالا است و با فاصله سنی ۱۰ سال تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار