مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: "پردیس سینمای مهر کوهسنگی" جایگزین سینما قدس مشهد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن پهلوان مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: سینما قدس مشهد که قبل از انقلاب درسال ۱۳۴۸ با نام آریا تأسیس شد و پس از انقلاب به سینما قدس تغییر یافت، یک سینمایی با قدمت ۵۱ ساله و دارای ۲ سالن است که یک سالن آن حدود ۶۰۰ نفر و سالن دیگر حدود ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد.

او با بیان اینکه وجود یک سری مشکلات عمده سبب تعطیلی سینما قدس شده است، افزود: قدیمی بودن ساختمان سینما قدس، نزدیک بودن وکمبود امکانات آن نسبت به سینما هویزه که به تازگی بازسازی شده  سبب کاهش مراجعه کنندگان به سینما قدس شده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: شورایی که یک سال پیش در حوزه هنری کشور در ارتباط با تمام سینما‌ها برگزار شد  به این نتیجه رسیدند، سینما‌هایی که مخروبه شده‌اند یا در مکان نامناسب قرار دارند، واگذار شوند و به جای آن‌ها سینما‌هایی بهتر در مکان دیگری خریداری و ساخته ، یا اینکه سینما‌های قدیمی بازسازی شوند.


بیشتر بخوانید


 

پهلوان بیان کرد: در اجرای این طرح مقرر شد سینما قدس نیز واگذار شود و طبقه ششم برج مهر کوهسنگی خریداری و با نام "پردیس سینمایی مهرکوهسنگی" جایگزین سینما قدس شود.

او تصریح کرد: "پردیس سینمایی مهرکوهسنگی" با ۱۱ سالن در یک فضای وسیع‌تر با بیش از پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده و فضای روباز، حدود یک سال دیگر به بهره برداری می‌رسد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های ساخت این سینمای جدید با واگذاری سینما قدس مشهد تأمین خواهد شد. تأکید کرد: برج مهر کوهسنگی از نظر دسترسی آسان به دلیل وجود قطارشهری، داشتن توقفگاه مجزا و مناسب با بیش از ۶۰۰ مکان توقف، قرارگرفتن در کنار توقفگاه الیت با ظرفیت ۲ هزار مکان توقف، نزدیک بودن به فضای سبز و توقفگاه‌های مجاور بوستان کوهسنگی از نظر رفت و آمد موقعیت جغرافیایی مناسب‌تری دارد.


انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.