پرهیز از تجمعات در شرایط کرونایی، اولین تیرش را به سوی سینماها نشانه رفت. اکنون بعد از گذشت یک سال کرونایی، پرده نقره ای غبار گرفته است.

 امیرحسین دبیرزاده مدیر پردیس سینمایی سیمرغ مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در حال حاضر برای اکران فیلم‌ها منتظر تصمیم شورای اکران آثار سینمایی در تهران هستیم  و تاکنون هیچ کدام از تهیه کنندگان آثار سینمایی راضی به اکران فیلم شان نشده اند.

او افزود: فردا قرار است  جلسه دیگری درخصوص تصمیم گیری برای اکران فیلم‌ها در شورای اکران آثار سینمایی کشور برگزار شود و منتظر ابلاغ تصمیمات این جلسه هستیم.

 


بیشتر بخوانید



مدیر پردیس سینمایی سیمرغ مشهد ادامه داد: در این بحران کرونایی سینما‌های خصوصی و نیمه خصوصی بیش از دیگر سینما‌ها آسیب دیده و می‌بینند. سینمای ما به عنوان یک سینمای خصوصی که حدود ۳۰ نفر نیروی کار دارد، باید ماهانه حداقل حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان را به عنوان حقوق کارکنان و حق بیمه آنان  بپردازد، اما درآمد سینما در این شرایط کرونایی  اصلا به این میزان نیست و زیان بازگشایی سینما خیلی بیشترازسود آن است.

دبیرزاده بیان کرد: اگر حداقل چند فیلم جدید و پرمخاطب برای اکران در سینما به ما اعلام شود که مورد استقبال مخاطب قرار گیرد و ما حداقل در پرداخت حق و حقوق کارکنان شرمنده نشویم حتما در سینما را باز خواهیم کرد و اصلا به فکر سود آوری اکران هم نیستیم. فقط دغدغه مان این است که کارکنان ما بیکار و بی درآمد نباشند.

او در ادامه با اشاره به تعطیلی سینما سیمرغ مشهد تصریح کرد: گشایش مجدد سینما کاری ندارد و فقط با انجام یک نظافت و گردگیری، برای پذیرش مخاطب آماده می‌شود. به محض اینکه احساس کنیم اکران آثار، حداقل به اندازه هزینه حقوق کارکنان درآمد دارد درسینما را باز می‌کنیم.

 مدیر پردیس سینمایی سیمرغ مشهد تأکید کرد: متأسفانه اکنون هیچ کدام از تهیه کنندگان، رغبتی برای اکران آثارشان ندارند و اجازه پخش نمی‌دهند  و سینما سیمرغ پس از پایان اکران‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تاکنون تعطیل است.

دبیرزاده در ادامه با اشاره به فعالیت سینما ماشین سیمرغ در شاندیز مشهد اظهار کرد: در حال حاضر سینما ماشین سیمرغ بیشتر اکران‌های خصوصی برای کارکنان ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها دارد و عامه مردم رغبت چندانی برای حضور در این سینما ندارند.

او با بیان اینکه سینما ماشین ایده جالبی برای اکران فیلم‌ها در دوران کرونایی بود، افزود: این سینما در آغاز کار بسیارمورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، زیرا خانواده‌ها می‌توانستند در یک فضای خصوصی داخل خودروی شخصی شان با بهترین کیفیت صدا و تصویر به تماشای فیلم بنشینند، اما الان در این شرایط که فیلم جدیدی برای اکران وجود ندارد حضور مردم هم در  سینما ماشین کمرنگ شده است.

 

انتهای پیام//ح.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.