رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نسبت به شیوع بیماری کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی بین کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان در استان چهارمحال و بختیاری هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به بروز علائم کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی در افراد مشکوک به این بیماری، وجود این ویروس و چرخش داخلی آن از فردی به فرد دیگر در استان به اثبات و قطعیت رسیده است.

او با اشاره به اینکه موارد جدید مشکوک ابتلا به کرونای جهش یافته در استان وجود دارد افزود: هم اکنون ویروس منحوس کرونای انگلیسی بیشتر کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان را هدف قرار داده که ضروری است این گرو‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها، بیش از پیش دقت کنند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران بستری در مراکز درمانی استان را افراد میانسال و جوانان تشکیل داده‌اند.

او ادامه داد: طی هفته اخیر با استراتژی بیماریابی سریع و رصد و رهگیری افرادی که تماس نزدیک با بیماران داشتند، از شیب روند افزایشی شیوع بیماری کرونا جلوگیری به عمل آمد.

شیرانی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و شلوغی بازار، امید است با همراهی مردم فهیم و همدلی مسئولین استان ضمن رعایت اصول بهداشتی با وسواس و دقت، در مهار بیماری کرونا موفق عمل نماییم.

او افزود: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون از ۷۶هزار و ۲۸۸ بیمار مشکوک به کرونا نمونه گیری بعمل آمده است.

شیرانی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون ابتلای ۲۵ هزار و ۱۷۰ نفر به کووید ۱۹ در استان به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: دو شهرستان بن و خانمیرزا در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد رنگ قرار دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار